View Single Post
Ekspert på påstander
212
Var i samme situasjonen som deg, jeg tok et friår på folkehøgskolen og komme tilbake til skolebenken var ganske tungt overgang for meg som loka stort sett på folkehøgskolen. Gikk på samme linjen som deg, TS og jeg lover deg at det blir mye mer praksis enn vg1 (gikk på bygg og anlegg) og hvis du er heldig så får du sikkert praksisplass for et anlegggartnerfirma 1-3 ganger i uka fra starten av vg2 anleggsgartnerlinja eller 2-4 uker praksis totalt i et skoleår. Du får 2-3 dager med praksis. Det er mye lettere å jobbe som an.gartner enn å gå på anlegggartnerlinjen og det er lett å få lærlingplass eller jobbe som sommerhjelp.

Hvis jeg var deg, så ville jeg starte med å søke som sommerhjelp for et an.gartnerfirma før du starter på vg2 an.gartner eller du kan spørre læreren din at du vil ha praksisplass i et an.gartnerfirma om våren, så kan du få sommerjobben hos firmaet når du fullfører vg1. Da blir du motivert til å fullføre vg2 anleggsgartnerlinjen.
Sist endret av IRead; 26. oktober 2014 kl. 00:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.