View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Nå var det heller ikke det jeg skrev.
Vis hele sitatet...
Om også folk var mer kvalitetsbevisst, ville jo foreksempel den avisen som satset sterkest på kvalitet, også være den som fikk flest lesere.
Vis hele sitatet...

Jobben deres er å skrive, burde ikke da et minimumskrav være at de faktisk kan skrive norsk, så lenge teksten skal publiseres i norske aviser?
Vis hele sitatet...
Skriving er slettes ikke alltid en stor del av hverdagen. Journalistikk kan bli gjort, og blir gjort den dag i dag, fullstendig uten å skrive. Selvsagt, skal noe trykkes må det skrives ut. Og flere dårlige saker har blitt gjort til kjempe-saker grunnet godt språk fra journalistens side. Spesielt er kultur preget av dette.

Hverdagen består av mail, telefon, besøk, intervju, forberedelser, reiser, montering og mye annet moro.

Men du. Det er ingen her som forsvarer skrivefeiler i pressen, men jeg har det inntrykk av at jeg og flere i tråden syntes du blåser det opp noe veldig. Er det så vanvittig viktig? Jeg vil også tilbake til poenget mitt at du bruker Internett som eksempler, du klager på produkter du ikke betaler for.
Sist endret av Sio; 22. februar 2013 kl. 21:40.