View Single Post
FemaleRookie
Trådstarter
61
Sitat av h4ppyg0lucky Vis innlegg
Eg har særdeles vanskelig for å forestille meg at desse menneskja representerer majoritetsholdningane til flyktningdebatten, trass i at det er desse holdningane som i hovedsak kjem til syne i kommentarfelt/debatter på eksempelvis VG og Nettavisen.
Vis hele sitatet...
Det kan tenkes, men det blir fremdeles bare synsing. Jeg velger også å tro det samme som deg, men det kan ikke dokumenteres vitenskapelig eller vises til undersøkelser. I tillegg skal vi ikke glemme at det er politisk ukorrekt å være negativ til flyktningdebatten.


Sitat av h4ppyg0lucky Vis innlegg
Tanken om at denne gruppa forsterkar kvarandre sine framandfiendtlege haldninger, meiner eg er heilt plausibelt. I nasjonalistiske grupper på Facebook (som blant anna Operasjon Askeladd @ FB publiserer i frå) verkar dette å vere heilt standard.
Vis hele sitatet...
Her er jeg helt enig med deg. Det er både skremmende og tragisk. Vi finner de samme typene på sider til "libertinius" og "NDL".

Sitat av luni Vis innlegg
Litt mer generelt (orker ikke mer innvandringsdebatt) så vil jeg påstå at det ikke er spesielt rart egentlig, at mennesker uten høyere utdanning uttaler seg mindre gjennomtenkt og mindre nyansert.
Det meste av høyere utdannelse dreier seg jo heldigvis om mer enn å kun pugge pensum. F.eks. vil de fleste lære en del om å vurdere tekster, drøfte saklig og nyansert, skrive akademiske tekster, begrunne påstander og bruke gode pålitelige kilder. Man vil jo også være en del av et miljø hvor det er rom for å diskutere på en helt annen måte enn i Facebooks ekkokamre/interessegrupper.
Vis hele sitatet...
Det kan helt sikkert være en av flere faktorer. Selv tror jeg at de argumentene DomTomaso kom med er mer relevant. Jeg ser ofte flere elever i aldersgruppen 17-19 (vidregående) som uttaler seg om ting de også, men her kommer holdningene frem annerledes. Jeg leser daglig kommentarfelt og ser at flere av de som har gått "Livets harde skole" (som også inkluderer vgs.) formulerer seg allright, men at retorikken i forhold til selve budskapet er så brutalt og negativt rettet mot deres egne holdninger til den aktuelle saken.
Sist endret av Amygdala91; 3. november 2015 kl. 15:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.