View Single Post
Sitat av Patricia Vis innlegg
Hallo freaks.

Det har seg sånn at jeg fikk en ny jobb for 1 måned siden og trives sånn nogelunde greit. Det er en jobb som innebærer mye kundebehandling noe jeg trives med.

litt om situasjonen: Det er vanlig og hilse på dine medarbeidere når du kommer på jobb noe jeg gjør hele tiden og ønsker dem god morgen / hei står til whatever... Men for to uker siden, altså når jeg hadde vært der i to uker begynte sjefen å svare meg når jeg sa hei med: "hva skjera bitch" og "halla fucker" dette begynte smått på morgen, men nå har det blitt til noe han sier i rykk og napp... ikke hver dag, men nok til at jeg får store problemer i hodet mitt av dette. Jeg oppfatter det ikke som at han er direkte stygg fra hans ståsted... Jeg kjenner meg igjen på måten han er på, men med folk jeg har kjent i en god periode og vi har den være måten "inne"... Han sier det på en litt munter/lite serriøs måte, men til tider har jeg vansklig med å skille serriøsiteten.. Skal sies at han kun sier det når det bare meg og han tilstede

ett eksempel: på mandag kom jeg på jobb og hilste på sjefen, "hei"sa jeg.. Han svarte med "hatt en fin helg eller bitch"?... Jeg responderte straks med "hæ? hva var det du sa?" "Bitch" sa han med ett alvorlig ansiktsuttrykk. Dette gjorde meg fly forbannet, men jeg sa ingenting til han. Jeg ble en indre tornado hvor jeg gikk store deler av arbeidsdagen med en djevel inne i meg.. Hvor jeg planla og gå på kontoret hans og slå han rett ned, men fortalte han at han ikke måtte snakke sånn til meg for det aksepter ikke jeg.

Idag skjedde det samme, han var på kontoret sitt i flere timer og kom ut i lokalet hvor jeg sa "hei" da fikk jeg i retur "halla fucker" dette fikk meg helt på bærtur. Jeg svarte han ikke resten av dagen og måtte virkelig jobbe med meg selv for og ikke slå han alt jeg makter i haken.

Dette er ett problem for meg da jeg ikke tåler dritt fra mennesker jeg ikke kjenner. en gang går bra, men ikke to eller tre når jeg sier ifra. Jeg har allerede ett par episoder hvor jeg har mistet kontrollen når mennesker jeg ikke kjenner er frekke/tullete etter jeg har sagt ifra at jeg ikke tolerer sånn oppførsel. Noe som jeg mistrives sterkt med. Jeg er normalt en rolig, hyggelig og relativt oppegåendes person, men når den barrieren blir trukket over så mister jeg besinnelsen.. Altså jeg blir brutal.

Dette er noe han tydligvis ikke er klar over for da ville han ikke tatt den tonen. Jeg har en bakgrunn med rus noe han er klar over. Noe som undrer meg da han vet jeg er en tidligere rusmisbruker og han er klar over at jeg går til psykolog en gang i uken som gjør at jeg må ta fri fra jobb.

Jeg er frustrert over situasjonen og vurderer å si opp jobben da jeg ikke vil skade noen eller havne i fengsel noe som vil skje om jeg angriper han. Nå har ikke jeg hatt NOE med politiet å gjøre i tre år noe som jeg vil forsette å holde på. Og rusfri har jeg vært i 5 måneder. Eneste som intresserer meg er å leve ett produktivt og fredlig liv. Men dette blir satt på prøve nå.

Alle former for råd/meninger/synspunkter vil settes stor pris på!
Vis hele sitatet...
Tror ikke han sier det fordi han faktisk mener det. Sikkert mer for å være "kompis". Selv synes jeg det er morsomt at folk kan si litt sånt (slipper å være så jævla serriøs hele tiden). Om du ikke liker det er det ikke værre enn å si fra til han, så slutter han nok. Hvis han ikke slutter da, da får du lov å banke han opp av meg