View Single Post
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Jeg sier bare ting sånn det er.
[COLOR="Blue"]Hvis du tar en titt i noen av bøkene til Muhammad ibn Abdul Wahab (masse pdf,)[/COLOR] finner du nærmest ikke personlig synsing. Det refereres stadig vekk til koranvers som backer han.
Han har ikke kommet med noe nytt.
Vis hele sitatet...
Der jaggu fikk vi det endelig frem! Grunnleggeren av islamo-fascisme er det skinnende forbildet for like som deg, og likesinnede.

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
[COLOR="Blue"]Basim Ghoslan er ingen ordentlig lærd, og det tror jeg han vet selv også.[/COLOR]
At han støtter Det Muslimske Brorskapet er bra i det minste.
De er ikke annet enn muslimer som ønsker praktisere Islam i likhet med alle de andre terroristene som ønsker det samme.

[COLOR="Blue"]Angående den forrige posten mener jeg ikke at niqab er obligatorisk, ville bare poengtere at niqab har rot i Islam. [/COLOR]

Selv om det er lettere å like en glattbarbert kjekkas som sier det er greit å spise litt gris på julaften og sånn, enn en skjeggete mann med kjole som sier seg uenig med vårt fedreland, må en ikke glemme at Islam er Islam uansett århundre.


[COLOR="Blue"]Islam Net blir sett på som liberale av enkelte og ekstreme av andre. Selv har jeg ingenting i mot dem. Hva har de sagt som strider i mot Islam?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Og der har vi det jaggu igjen: dette er jo nærmest dritgøy. Basim får jo smell og kjeft fra alle hold for at han holder med Brorskapet - og i det skulte holder med både Hizbollah og Hamas. Men ikke fra salafistene nei! For dere er Basim er Israel-venn og en vantro og et grisetryne.
Ikke nok med alt han gjør av pro-Gaza og anti-Israel-arbeid, og forkynnelse av 'riktig islam' iblant media, skoler og muslimske innvandrere i Norge.

HerreJesus, mener du virkelig han ikke er ordentlig lærd. Han er forstander i en av de viktigste moskeene i Norge, samt Det Islamske Forbundet (i Norge), og driver islam.no, pluss mer til. Det her er så latterlig som det kan bli. Du vet du stempler deg selv ganske godt med å kalle Basim for "ingen ordentlig lærd".


Videre -- islam og niqab; lær deg litt historie. Heldekkende plagg hadde opprinnelse i både det førislamske Persia og i det Bysantiske Riket blant kvinner. Selvsagt også i arabiske stammer i førislamsk tid, men vi har ikke så god kilde på dette som vi har på ortodokskristne Bysants og zoroastriske Persia.

Bare se på kristne Hellige Ikoner fra Bysants (spesielt ortodokse ikoner generelt, men også katolske, muligens dét er for "uislamsk" for deg fordi de vissnok "avspeiler Gud /profetene", men det vet jeg ikke). Kvinnene i Bysants er gjennomgående tildekket, ikke så mye ansikt, men det forekommer også. Da araberne dannet store stater og imperier, inkorporerte store mengder ikkemuslimer og muslimske ikke-arabere, så etterhvert tok de denne tradisjonene fra bysantinerne og perserne samt de monofysittiske kristne i Midtøsten (de så ikke på Jesus som hellig, de ble ansett som kjetterske i Bysants. Der spredte Islam seg fort fordi Jesus ble sett på som profet men ikke en hellig person - bl.annet).


(..) IslamNet er kun liberale for den gruppen av muslimer som burde se etter litt pleie og opphold på et mentalsykehus. Med å tillate blant de mest radikale predikantene og grundig opplære medlemmene i salafisme.
IslamNet har lite eller ingen støtte blant det etablerte "voksne" muslimmiljøet i Oslo, men jeg vet godt at IslamNet er populært blant semiradikaliserte unge norske muslimer, som synes foreldrene deres (som gjerne er konservative i utgangapunktet) langt ifra er rettroende nok.


(...) Ellers vil jeg påpeke to ting til deg;

- Norge er en av de mest islamske landene i verden. Vel? Undersøkelsen er gjort av amerikanere, ikkemuslimer spes men også muslimer, etter å ha gått igjennom grundig igjennom skriftene. Tradisjonelt muslimske land - og spesielt selverklærte "islamske land" gjør det gjennomgående dårlig på lista over 'de mest'. Økonomisk likhet og økonomiske muligheter, flertallsstyre og ikke diktatur, stor grad av rettferdighet, muligheter til utdanning, medmenneskelighet, toleranse for andre religioner, langtidsperspektiv i både økonomi og miljømessige forhold. << Disse tingene var utslagsgivende for hvor islamsk Norge ble ansett etter å ha gått grundig igjennom Koranen bl.a. Si meg hvilken Koran er det dere leser, når steining, meterlangt skjegg, og det å skrike rundt i kjortel er ansett som det viktigste?

- Gris på julaften`? Her avslører du din mangelfulle, evt ikkeeksisterende kunnskap om juletradisjoner. Griskjøtt er tradisjon i øst-Norge, delvis midt-Norge og delvis-Nordnorge. Pinnekjøtt (og annet) er tradisjon i den resterende halvparten av Norge, spesielt Vestlandet, ofte er griseribba helt utenkelig. Det er ikke sånn som dere salafister tenker; julaften / jul = GRIS. Uislamsk. Skittent. Æsj.
Sånn btw ble det feiret mye jul i Midtøsten, den gangen det var mange kristne der. Sabbat også, den gangen den var sefardiske jøder der. De er borte nå.

Finnes mange glattbarberte muslimer også . I Tyrkia og nord-afrika er bart i ulike varianter dritkult, med rette.

...................

**føkkings jævla fittetastatur og denne idiotiske PC-en jeg bruker.
Sist endret av aeon_illuminate; 3. september 2014 kl. 08:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.