View Single Post
"Hvordan kan du si at det ikke er en jævlig god grunn til å kutte all kontakt med faren sin pågrunn av livssynet hans? Det ligger jo i ordet hvor omfattende del av livet hans det er..
Og tenk deg, en gutt som har vokst opp i et sterkt kristent hjem, spesielt er faren det. Så en dag sier han til faren sin at han er homofil, hvordan tror du faren reagerte og behandlet han etter dette?"

jeg kan si det pga at jeg mener dette? jeg synes det skal mer til enn ett livssyn før jeg ikke respekterer en person, men som du sier, om det handler om ektremisme, eller noen form for missbruk enten psykisk eller fysisk stiller det seg anderledes, men dette er ganske langt unna den vanlige tolkningen av kristendom i norge.

Homofili er godt akseptert blandt den i vanlig kristent norsk livssyn etter det jeg kan se.

Respekt for hverandre uavhengig av livssyn er viktig for meg, og ser ingen grunn i at dette alene skal skape noe hat, sett bort i fra om man bruker dette som "unskyldning" for annet missbruk(forklart over).