View Single Post
Akkurat når det gjelder sprøytespisser som fins på gatene er dette et uunngåelig dilemma som ikke enkelt blir fjernet selv med sprøyterom - selv om jeg absolutt er for ideen med sprøyterom! Jeg ser for meg at slike sprøyterom letter litt på bekymringen hos pårørende i hvert fall hvis denne vet at hans eller hennes sønn eller datter har et sted der veiledning fra kompetente fagpersoner kan være skillet mellom liv eller død, eller det lille som skal til for å bevare podens helse noen år til - bedre å gi håp enn å ta fra dem håp er et motto jeg alldeles kan støtte!

Når det kommer til brukte sprøyter har jeg egentlig ikke sett så mange narkosprøyter den siste tiden men en voksende andel av såkalte "bole-sprøyter". Det kan kanskje ha noe med at det i de fleste kommuner og byer fins et sprøyteinnbyttingsprogram der narkomane samler sammen brukte sprøytespisser i en beholder og leverer disse til innbytte, hvilke nok har redusert antallet synlige forkastede sprøyter i miljøet - men det er langt i fra reduksjon til å fjerne det komplett.

Ellers har det vært ganske vanlig for de narkomane jeg har assosiert meg til i alle fall å henvende oss til en --tom-- TINE melkekartong el.l. da .