View Single Post
Trådstarter
Takk for svar folk. Angående dette med hvem som fronter saken. NNPF har vist seg villige til å forfølge sine meningsmotstandere så familiefedre vil tvilsomt være majoriteten til å fronte en sak der myndighetene kan komme og ta barna dine på tynt grunnlag.


Derfor tror jeg man oftere ser 'sliten kar med lang frakk og rastafletter' da disse ikke har like mye å tape personlig som de som er fast etablert med familie og jobb som ikke tør å snakke ut om det.

Jeg ønsket refleksjon og forslag til veien videre. Jeg syns at 2024 skal være året staten slutter å kriminalisere folk for bruk og oppbevaring samt dyrking av cannabis.

Kriminaliser heller fattigdom og utenforskap.


Og til deg som foreslår å bytte førerkort med 'green card' det er omtrent det som skjer i praksis om du får cannabis på resept nå.

Folk skal ikke være nødt til å velge mellom bevegelsesfrihet og medisinen sin. Folk som bruker medisin kjører på avtalt dose med lege.

Normalisering forhindres av NNPF og trusler om tap av førerrett, tap av omsorgsrett, tap av arbeid. Andre saker kommer i veien osv.

Jeg ønsker bare at folk som velger cannabis skal slippe å bli straffeforfulgt og kriminalisert for det.

Norge burde se hva som skjer i resten av verden på feltet og ta en konsekvensutredning på hvor mye det ville brakt i statskassa å legalisere.

Også arbeidsplasser og næring til steder som trenger det.

Folk som får det på resept burde slippe å reise utenlands månedlig for å få sin medisin.

Man burde ikke bli sett på som noe mindre menneske for å velge cannabis istedenfor alkohol for eksempel.




Dette med at Krim går opp under legalisering, kanskje har sammenheng med for høye priser og streng tilgang samt dårlig kvalitet på det som er tilgjengelig? Får inntrykk av det etter å ha hørt synspunkt fra australia,uk og usa