View Single Post
Å bytte fastlege hjelper deg neppe. Det er større mulighet for at din nåværende fastlege vil være et bedre alternativ ettersom vedkommende kjenner deg og din historikk. En ny vil måtte bli kjent med deg og din historikk osv. I tillegg så er det ikke en kjapp prosess å skifte fastlege. Det er velkjent at det er en fastlege krise og det har vært det lenge. I påvente av ny fastlege (dette kan ta voldsomt med tid, alt ettersom venteliste hos den du søker deg over til osv) er det din tidligere fastlege som følger deg opp.
En konsekvens av å kjøre med ting i blodomløpet er at du mister lappen, må betale bot og ta oppkjøring og teori på nytt. Også teller det negativt inn at du har klart å dra på deg prikker OG har kjørt med dritt i blodomløpet i løpet av prøvetiden du hadde lappen (dette viser at du i utgangspunktet ikke var moden for de ansvar som ligger i å ha lappen).
Når det er utgangspunktet så er det den konsekvensen som kommer i tillegg. Den er fort gjort at er at du har et stempel i legeverden og ikke får smertelindring på samme måte som andre, det kan være at du blir behandlet annerledes av nav og sikkert andre småting også. Det positive for din del er at du er ung, så du har mulighet til å få reversert disse prosessene. Måten du gjør det på er gjerne å vise modenhet og ta ansvar. Et av disse signalene på modenhet er å stå i den motstanden som blir kasta på deg og ta det som et voksent menneske. Noe det ikke ser ut til at du gjør på en veldig god måte enda.
For å være helt ærlig med deg så kunne DU tatt ansvar, lest deg opp på ting og tatt initiativ til å ta urinprøver for lenge siden. Det ville vært positivt for deg og vist at du tar ansvar. Når DU ikke har gjort det og heller tenkt at "når perioden uten lappen er over så bare drar jeg til legen også årner alt seg"....jeg har full forståelse for tankegangen og forstår at det er kjipt å finne ut at det ikke er sånn det fungerer. Men, det tjener deg på ingen måte å gå til opprør og håndtere det som et offer.

At du har flytta på deg osv er ikke noe stress. Det er bare å ta kontakt med din nåværende fastlege også har vedkommende mulighet til å tilrettelegge for at du kan ta prøver der hvor du er (hvis du forsøker å gå et sted å ordne dette selv, så vil du neppe få gjennomslag. Men, fastlegen din får garantert gjennomslag). Jeg har vært og er i den situasjonen selv. Min fastlege er i et helt annet sted i landet enn meg. Og jeg tar mine prøver og gjør mine ting der jeg befinner meg.
Og, til sist....det er seks måneder. Det er ikke en dråpe i havet av tid engang. Selvom jeg har forståelse for at det kan oppleves sånn, spesielt når man er ung.

Velkommen til voksenlivet. Ditt første møte med det står du til stryk på. Ta lærdom og utvikle deg. Det vil tjene deg både i det korte og i det lange løp

Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Nei. Forklar hvorfor han ikke burde kjøre bil om han ikke er ruset mens han kjører er du snill
Vis hele sitatet...
Tar du utgangspunkt i at en som er tatt for rus kan SI at vedkommende ikke har rusa seg på 12 måneder?
Da har du en lang vei å gå. For tilliten til noen som har blitt tatt med noe som helst med rus er ikke så voldsomt høy(ofte med veldig god grunn).
Derfor må man gå og dra frem pølsa og pisse foran andre i seks måneder.
Å kjøre rusa (jeg vet godt at cannabis ikke fungerer like lenge som det slår ut. Allikevel så fungerer systemet sånn at de behandler deg som rusa så lenge du får utslag. Og det er realiteten. Alt annet er en utopisk tanke uten rot i virkeligheten) har kjipe konsekvenser. Og det med god grunn.
Sist endret av SaySo; 3 uker siden kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.