View Single Post
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
@Mozzie: Disse forsterkerne gjør mer enn bare å forsterke lyden. Det er å simulere god surround lyd. Dessuten, skal man ha et ordentlig hifi headsett med høyere ohm så trenger man en forsterker for å få ordentlig kvalitet ut av headsettet.

@Nocturnalis: Selv kjører jeg HiFiMAN he-400 sammen med en integrert Asus Xonar essence STX og jeg er kjempe fornøyd. Det fungerer like bra for musikkk, film og spill. Føler helt klart jeg får fordeler i FPS på grunn av den overlegne surround lyden som blir emulert. Det føles ut som wallhack.
Er ikke bare å anbefale et oppsett, det går mye på hva en ønsker. Ønsker du et oppsett med mye bass eller treble f.eks. vil du ha en forsterker som er integrert i PC'en eller vil du ha en som du kan plugge inn andre steder og bruker der og? f.eks. tv,mobilen osv. Vil du ha lukkede eller åpne klokker?
Du har litt å sette deg inn i
Vis hele sitatet...

Valiidates my point excactly, du kan kjøre større Ohm og forsterke frekvenser som normale lydkort ikke gir. Jeg prøvde å ta dette på norsk, men om du vil kan vi gjerne fortsette litt på gresk som bare et fåtall vil forstå. Jeg regnet med musikk var hovedpoenget her og valgte og ikke ta med surround, men selvfølgelig, du har rett der.


Mener enda at 5k for en litt bedre lydopplevelse er waste.