View Single Post
Jeg rener med jeg snakker for store deler av ansatte innen serviceyrket når jeg sier: hva feiler det sånne folk? Til tider skulle man tro at noen personer går rundt i en egen plastboble av en verden uten å tenke på at det er andre personer i verden enn deg.

Med siste liten handlere mener jeg i dette tilfellet to typer mennesker.

De som venter til rett før øl-salget stenger, dvs kommer henholdsvis 19.55 og 17.55.
Og de som venter til rett før butikken stenger, da gjerne 21.58 o.l.

Ikke for å sette noen i bås men, disse er typisk, soldater (ja, jeg bor i en millitærbygd), som kommer i flokk på 4 - 8 personer og praktisk talt holder hverandre i henda gjennom handleturen, ingen går før alle har tatt sitt.

Er det flere som føler noe av det samme? Eller er det bare meg?
Har også opplevd å blitt kjeftet på fordi det var lang kø, eller at vi ikke har lov til å selge øl når folk kommer 20.05 og ølsalget er stengt.

Før noen sier det, nei, jeg har nok ikke tenkt å fortsette mer enn ett par mndr til i jobben, men som en advarsel til andre som vurderer butikkjobb vs annen deltidsjobb. Og bare for å se om det er ett lokalt tilfelle eller om slike ting også skjer ellers?

Og, om det er noen her som venter til 2 min på stengetid før de går inn døra og skal handle, hvorfor?