View Single Post
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Om Sharia straffer,
menneskeholdninger(referer mot kvinner og homofili),
og kulturen i de fleste muslimske land hadde vært noe for deg å beskytte, som du tydlig gjør og vil blande inn med den norske kulturen.
Vis hele sitatet...
Spør en praktiserende muslimsk kvinne, eller gjerne fler, om hvor undertrykket de egentlig er. Har til en viss grad prøvd å forklare tidligere, men folk står på sitt.
Det dumme er at når kvinner selv går ut i mediene og forteller sin side av saken blir de ikke engang trodd, fordi
A) De er hjernevasket
B) De tør ikke si noe annet fordi de har noen skumle folk som bare venter på en grunn til å banke dritten ut av dem.


Homofili er det svært lite to uenige parter får ut av å diskutere. De kan være snille som alle andre, og slemme som alle andre, og jeg personlig mener ikke at disse menneskene er ondsinnede pga legningen deres, men jeg mener fortsatt det er galt. Kort fortalt.

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
DA hadde ikke så mange ville flytte til norge, problemet vi diskuterer i denne tråden hadde aldri funnet sted!
Den norske kulturen er ikke perfekt, men den har tydelig vis fungert bra siden det er så mange som flytter inn i landet vårt.
Vi fungerer helt enkelt bra i det store hele.
Det er ikke mange land i hele verden som ligger over norge når det gjelder trivsel og andre goder.
Vis hele sitatet...
Den norske kulturen er bra på mange måter. De aller fleste er økonomisk trygge og det er ikke særlig mye fare vi utsettes for, men det må jobbes med aksepten og vi må bli litt mer imøtekommende i mine øyne. At en Abdallah ikke blir kalt inn til intervju til noen jobbene han søker selv om han er overkvalifisert til jobben er trist. Tristere er det at om han skriver et norsk navn på den samme søknaden blir han innkalt.

Norge høres sikkert ut som et drømmeland om du lever i krig, og jeg nekter ikke for at vi har det bra her, men jeg vet med sikkerhet at de aller fleste har hjertene sine i landene de flyktet fra, men så seg nødt til å flykte da omstendighetene var fæle, og blir det noen gang fred i deres land er de de første til å reise tilbake. Ikke fordi de hater alt norsk, men mulig de ikke føler den samme tilhørligheten her?

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Blir det for mye på for kort tid så kan holdningen og kulturen som invandrerne rømmer fra bli en del av den norske hverdagen også!
Vis hele sitatet...
De rømmer ikke fra sin kultur. De elsker kulturen sin. De rømmer fra krigslystne mennesker. Ukultur er ukult, men god kultur synes jeg vi burde snappe opp uansett hvor den måtte komme fra. Det gjelder alle.

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Kommer derimot en innvandrer til norge, hør - samme fra hvilken nasjon det måtte være som ikke oppfører seg som folk. Så mener jeg de ikke har noe her å gjøre.
De har fått en god mulighet til å forbedre sin egen livsstandard, men velger SELV å drive med kriminalitet. Da har de ingen andre en seg selv å skylde på!
Vis hele sitatet...
Jeg er enig. Synes fortsatt en skal få lov til å ytre seg om norges utenrikspolitikk uten å måtte puttes bak gitter.

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Om du har ett problem med dette så påpek gjerne hva og ikke minst hvorfor.
Vis hele sitatet...
Neida, jeg er enig i alt det siste du skriver. Voldtar man eller begår andre lovbrudd som kan ses på truende ovenfor andre bør en ikke få særlig mange sjansene før en sendes tilbake. Litt respekt bør det kreves uansett hvor en kommer fra.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Menn skal bl.a ikke bruke tettsittende klær eller vise bar hud fra knær til navel.

Jaggu, det var skikkelig strengt. Kan de ikke gå nakne altså? Ser du ikke den enorme forskjellen på kvinner som såvidt har lov til å vise ansikt...
Vis hele sitatet...
Dessverre kan vi ikke det

Så vidt meg bekjent viser de fleste muslimske kvinner hele ansiktet sitt.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
mens menn kan sprade rundt i shorts? Syntes du det er riktig?
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er riktig av logiske grunner. En mann kan skjule sin kroppsfasong til en viss grad ved bare å bruke klær som er relativt normale. Kanskje ikke så lett for en muskelbunt, men da får han i så fall gjøre sitt beste ut av det.

En kvinne har både pupper og rompe som er blikkmagneter på delt 1.plass. Kanskje ikke så lett for en kvinne med enorme fasonger, men da får hun i så fall gjøre sitt beste ut av det.