View Single Post
Har en samboer som for 1-2mnd siden ble anmeldt for å kjøre uten lappen, to dager på rad.. samt tatt med 70gram grønt til sammen på seg, og hjemme. Bortsett fra dette, har han aldri hatt no med politiet å gjøre.

På onsdag kveld fikk han en eller to beroligende av broren sin pga angst, og broren hans selger brett ellerno. Tror det var Ksalol det het. Han våkna opp helt rusa på torsdag morgen, og var helt skjært frem til søndag morgen. Broren hans har fortsatt å gi han brett på brett, mens jeg har drevet å kasta en del piller i do, i skjul. På søndag kjørte han tydligvis bil og sovna ved rødt lys, ble tuta på og kjørte inn på bensern. Skrudde av bilen og deretter sovna igjen i bilen. Han var ikke i stand til å kjøre, men husker heller ingenting nå, ikke siden onsdag. Våknet av politiet utenfor bilen. Han slo ut på spyttest og ble nok tatt med til blodprøver. På et tidspunkt så holdt en av politimenna altfor hardt på fingern hans (som han nylig har kutta seg, og sydd på tuppen igjen,derav bandasje), og pga smertene ga han den politimannen en albue i haka/leppa. Han har vært på glattcella fra søndag til tirsdag formiddag etter fengslingsmøte. Han ble da varetektsfengsla fordi de er redd for gjentakelse av kjøring uten lappen (vil jeg tro iallefall). Litt detaljert, men i stor grad slik det skjedde.

Spørsmålet mitt er, noen som har erfaring med hvor lang straff han kan vente seg? Han er førstegangs, aldri domfelt tidligere. Han skal anke, så tar vel 1 uke før den eventuelt blir avvist eller godkjent.. da vil han komme ut i mellomtiden frem til rettsak hvis den godkjennes. Men mulig han må sitte fengsla frem til midten av desember (4 uker). Jeg har selv aldri rørt narkotika eller vært i forbindelse med politi, så aner ikke hva han kan vente seg og har lite peiling. Jeg vet bare at han fikk i seg mellom 60 og 80 ksalol på 60-70timer. Noen som har peiling?