View Single Post
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Nei, det er ikke klassifisert som et legemiddel enda. Eller?
http://www.gwpharm.com/sativex.aspx Sativex, inneholder 2,7 mg THC og 2,5 mg CDB.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en urt, men et preparert legemiddel. Dette innebærer først og fremst en form for kvalitetskontroll og produksjon gjennom prosesser som vi kan kontrollere og som oppfyller krav til humanmedisin.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Og hvilket legemiddel finnes i dag som ikke stammer fra en urt/plante? Til og med opiater kommer jo fra en urt. Kokain også, som brukes fordi det har en medisinsk hensikt med tanke på lokal bedøvelse. Og hvor lenge har
Vis hele sitatet...
Totalt irrelevant, man bruker ikke kokain lengre, men bruker derivater av det med færre bieffekter. Man bruker heller ikke råopium, man ekstakterer de aktuelle alkaloidene. I noen tilfeller skrives opiumsdråper ut enda, men jeg vet ikke om dette skjer i Norge
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Og hvor lenge har 1000 år? 4000 år? 10 000 år?
Vis hele sitatet...
Joda, men vi har jo kurert sykdom med alt fra trepanasjon til bønn. Ikke alt var like effektivt. At cannabis har sine bruksområder i medisinen? Helt klart har den det. Men den er ikke magisk.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Forklar meg gjerne hvilken stoffer som virker mot sin hensikt i cannabis?=)
Vis hele sitatet...
Tjærestoffene som dannes ved røyking, ellers så har jeg rett og slett ikke satt meg godt nok inn i det. Hvor mange forskjellige kjemiske stoff finnes i cannabis? Viss du gir meg en liste, så skal jeg peke ut noen som ikke er helt heldig.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Så merkelig at du mener det er verre å dossere. Da majoriteten av pasienter som mottar cannabis som medisin fremhever det at de kan røyke det som en av grunnene til at de foretrekker det fremfor piller.
Vis hele sitatet...
Jeg vil fortsett hevde det. Viss man kun ser etter en spesiell virkning og vi ungå ruseffekt.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Raskere innsettende effekt, slipper at tablettene blir tatt opp via lever og utskilles via nyrer. Er det lik en bedre helse?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, man kan nok lage fentanyl inhaltorer. Alt du spiser går igjennom samme passasjen. Og det at det finnes flere forskjellige strains av planten må gjøre det slik at de hele tiden kan variere mellom strainsa slik at toleranse nivået slipper å bygges opp. Hvor mange forskjellige opiatpiller finnes det?[/quote] Tolleranse for den smertestillende effekten av opiater er langt fra så dramatisk som toleransen fra rusvirkningen. Den er i store hold uproblematisk, selv for tunge heroinavhengige.

http://www.medscape.org/viewarticle/581948[/url]
Det finnes fakisk også forskjellige "strains" av papaver somniferum også. Som produserer totalt forskjellige prosent av forskjellige alkaloider. Ikke at det har noe med saken å gjøre, da cannabis kun kanskje kan erstatte morfin ved cancersmerter. Dette er da ikke aktuelt for de fleste her inne, og har ingenting med generell legalisering å gjøre.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
THC is the main intoxicating ingredient in marijuana. Other active ingredients in marijuana reduce the intoxicating effects of THC, so patients using the pill become more intoxicated than patients using marijuana. Patients have more dosage control with marijuana because smoking produces immediate effects, providing relief without intoxication.

utsagnet ovenfor er hentet herfra: http://deasucks.com/essays/marimyths.htm
Vis hele sitatet...
Men her spiller jo tolleranse for ruseffekten inn igjen. Ihvertfall for de pillene du har nevnt til nå(opiater) Denne vil forsvinne etter man har vært på dem en stund, men man vil samtidig utvikle avhengighet.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Ikke ment som noe negativt. Ville bare vise til hva du i grunn sier med innlegget ditt Forklar meg gjerne hvor jeg har feil da jeg prøver å se etter negative sider ved den planten hva medisinsk bruk gjelder. Og hver så snill, prøv å holde det saklig og til emnet. Så kan vi begge være vitenskaplig
Vis hele sitatet...
Tar ikke det negativt i det hele tatt. Dette er jo et diskusjonsforum. Nå er det diskusjon. Ikke en kollektiv sugefest for alle som vil legalisere for alle og enhver.

Min mening angående seriøs medisinsk bruk er helt klar, viss det virker så gjør det. Men ikke bland medisinsk pot inn i nærheten av noe som det som er tilfellet i USA.
Syke mennesker skal ikke nektes, men ikke bland dem inn i en kampanje for genrell legalisering(jeg vet mange av dere leser de trådene her, jeg var for legalisering før selv)
Som et A-preaparat så hadde det fungert kjempefint. Men jeg har mine tvil på at det noe slikt folkene som er for medisinsk pot ser for seg.

Ikke at jeg har noe imot stonere heller, det er bare det at jeg ikke har tro på å legitimere bruk av rusmidler for alle og enhver. Det er masse bra å si om det, men det er mange folk som ikke bør bruke dette. Og spesielt unge risikerer problemer med dette. Det virker avskrekkende på unge at det er forbudt.