View Single Post
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
587
Sitat av Jeyloh Vis innlegg
Ok skal vi se! Jeg har lest ganske mye om NITH, og var egentlig helt sikker på å velge den skolen, før jeg klarte å lande på bakken og se hvor høyt studielånet ville bli. Det er det eneste som stopper meg. Jeg lurer på hvor mye fordeler du tror du har ved å gå på NITH i forhold til IT studenter fra UiO? Også lurer jeg på hvor sikker du er på at du går rett ut i arbeid? Vet ikke hva slags linje du tar, men er spillprogrammererne godt etablert i næringslivet? (ikke at det er så stort i Norge) eller ender de opp med arbeid som andre programmerere gjør, altså uten spillfordypningen
Vis hele sitatet...

Fordeler ved å gå NITH i forhold til UiO: Agressiv studieledelse som hele tiden jakter nyeste av det nye innen teknologi, kompetanse og åpne stillinger. I tillegg til workshops, events og muligheten for stor nettverksbygging tror jeg også "det sosiale" er mye kulere på NITH (uten å være for sikker). På NITH er alle nerder, så du finner en likesinnet person enten du digger Counter-Strike eller Pokémon.

Hvor sikker jeg er på å finne arbeid: Jævlig sikker.

Jeg går programmering, men i forhold til spillprogrammererne, så har NITH et eget utvalg dedikert til å holde kontakten med "spill-næringslivet". Du har egentlig en del valg innenfor spillprogrammeringsyrket, og du kommer i allefall lenger i den studieretningen enn som spilldesigner.

Noe som også er kjekt å vite. Førsteåret er felles for alle. Så finner du ut under førsteåret at du heller vil drive med feks e-business, så bare sier du ifra, så byttes du over. Enkelt.