View Single Post
Hei!

Flytta nylig inn i en leilighet der det er installert en varmepumpe. I begynnelsen ble denne ikke brukt da den bare blåste kald luft. I dag snakka vi med utleier som fant frem manualen til den og etter litt trykking fikk jeg den til å blåse varm luft og alt virka bra. I følge utleier fungerte den også helt fint sist vinter.

Etter hvert slutta den med jevne mellomrom å blåse, da kom det kun en mild trekk fra den. Sånn holdt den på en liten stund, bytta mellom å blåse varm luft og å ikke blåse noe. Dette er kanskje normalt mtp termostat? Etter hvert så har den nå begynt å blåse med en svak kald trekk igjen, sånn som i starten, og ser ikke lenger ut til å blåse varmt.

Heldigvis så skulle utleier få noen til å se på den om vi ikke fikk ordna den selv, men jeg lurer da på om det er noe mer jeg kan gjøre for å få den til å virke? Er det noe filter som må tømmes eller lignende? Per nå står den på 23 grader, heat modus, viftestyrke auto og ingen timer er aktivert. Jeg skrudde på en "patrol" modus som skal følge med på luftkvalitet og rense luft når nødvendig, kan det være denne modusen som ikke fungerer som den skal og får pumpa til å kjøle? Er det i det hele tatt lurt å bruke e-ion funksjonen i varmepumper? Det hørtes nesten litt skummelt ut.

Svært takknemlig for alle tips!