View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Det er at det er normalt er fordi du lever i denne kulturen, du er vandt med at det skal være slik; det er det du er vokst opp med. Folk fra andre kulturer ser ting annerledes enn deg; og du kan ikke automatisk si at fordi noe virker riktig for deg så er det automatisk riktig. Man må kunne sette seg inn i situasjonen fra andre ståsteder og prøve å reflektere over om den ene er noe bedre enn det andre.

Om du ikke forstod poenget med analogien: Hvordan kan man påstå at å kle seg med burka er noe værre enn jenter som kler seg meget utfordrende? Og hvordan kan man akseptere å sette forbud på det ene uten å sette forbud på det andre?
Vis hele sitatet...
Jo, jeg mener vi kan lage ett forbud på burka, uten å sette forbud på motparten, som er å kle seg dristig. Grunnen til at jeg mener det er fordi det er en veldig grunnleggende forskjell her. Den forskjellen er at kvinner av islam blir tvunget til å gå med dette. En kvinne som kler seg dristig blir ikke tvunget til det, hun kan velge når som helst å slutte å kle seg dristig uten at noen reagerer negativt. Hvis vennene hennes reagerer på det, som du nevne i analogien din, vel, da burde hun få seg nye venner.

Jeg vet at du kommer til å si nå: "Hva med de som kler seg i burka frivillig?". Som jeg sa tidligere, jeg tror ikke det finnes en eneste kvinne i verden som går i burka frivillig. Hvis hun sier at hun vil gå i det, er det enten fordi hun ikke tørr å si sin mening i frykt, eller fordi hun er så hjernevasket å tror at det er en dyd å gå i burka. Den siste gruppen burde bli tvangsinnlagt å få psykisk hjelp. Det er ikke en sunn tankegang å tro at det er en dyd å gå rundt i burka.

Jeg vil også nevne det at det står ikke et eneste sted i Koranen at kvinner må kle seg som Dark Vader, ikke en eneste setning. Så dette har ingenting med religion å gjøre. Dette har kommet fra sekulære krefter i islamske land, som vi alle vet er primitive land, med primitiv tankegang og elendig kvinnesyn. Dette plagget er designet kun for en grunn, at kvinner skal føle at de ikke er verdt en dritt.

Burka har aldri vært velkommen i Europa, og det kommer heller aldri til å bli det.

Oppfordrer jeg deg til å titte på dette bilde: http://linerm.files.wordpress.com/2010/07/burka3.jpg og spørre deg selv: "Vil jeg leve i et sånt samfunn?"

Sitat av etse Vis innlegg


Nå sikter jeg ikke til den vanlige jenta du møter overalt, men mer på de jentene som kler seg litt mer dristig enn resten. Men gjerne veldig kort skjørt, bar mage og stor utringning. Dette er noe som på mange måter er akseptert i vårt samfunn, men man kan si det blir å på mange måter å objektivisere kvinnen og gjøre ho til et sex symbol. Og man kan og argumentere for at de ikke gjør dette frivillig siden det er enten slik folk skal kle seg og være i den vennegjengen ho er i; og i tillegg er det en måte å kunne få kontakt med guttene. I tillegg er det impulser fra media som har "hjernevasket" de til å tro dette er riktig. Jeg ser ikke hvordan dette er så veldig forskjellig fra jenter som velger å gå med burka; de gjør det fordi det er noe de vil - og de vil dette fordi det er den kulturen de er vokst opp med og det de annser som riktig. Ikke fordi noen direkte tvinger dem.
Vis hele sitatet...
Hvem er det egentlig som gjør kvinnen til et "sexsymbol"? Jo, hun gjør det selv. Syns det er utrolig teit av deg å si "gjøre ho til et sex symbol". Du snakker som om kvinner ikke har evne til å tenke selv og blir tvunget til det. Om hun vil bli oppfattet som ett ''sexsymbol'' så er det hennes valg, og ikke mitt eller ditt. Det fins gutter som kler seg dristig også. Er ikke de også sexsymboler da? Eller gjelder det kun for kvinner? Jeg hører ingen klaging på det. Hva er uansett galt med mye lår og mager? Lår og mager er flotte ting. Kropp er naturlig og burde ikke være noe "skittent".

Det er også forskjell på media som "hjernevasker" gjennom uskyldige reklamer og moskeer hvor de lærer unge jenter at du brenner i helvete i evig tid om du ikke tror på Allah, og hvor du blir banket opp hvis spør kritiske spørsmål. For det er det som er virkeligheten for veldig veldig mange barn i virkeligheten. Barn blir lært opp til å tro at det er en dyd å tro på ting på tross av bevis. Det er en veldig usunn tankegang.

Sorry mac, men religion er søppel, og det fortjener ikke all den respekten det får.

Sitat av etse Vis innlegg
Hvorfor skal dette provosere deg? Det er jo ikke noe som direkte påvirker deg. Vi skal jo leve i et fritt land, og kan ikke se hvorfor folk skal henge seg så mye opp i hvilke klær folk går med.
Vis hele sitatet...
Det påvirker meg. Det påvirker meg fordi jeg blir trist når jeg ser at mine medmennesker blir behandlet på en så uverdig måte.