View Single Post
Holdt hjemmefest en gang for lenge siden da jeg var skikkelig fjortis tenåring. Mange venner kom, blant annen eksen og vi hadde det gøy. Da det ble sent på kvelden hadde jeg rukket å bli ganske full. Etterhvert skulle eksen hjem. Ett stykke unna i gangavstand, men jeg tilbudte allikevel å følge henne i håp om at det skulle bli noe på meg den kvelden.

Da vi var godt over halvveis begynte hun å spøke med at vi skulle pule. Jeg ble veldig ivrig, men da bare fnyste hun av meg og lo. Hun avviste meg. Jeg fikk en enorm nedtur, der vi stod midt ute i ødemarka søndag morgen. Jeg begynte å gråte. Til slutt gikk jeg og la meg i veikanten, der jeg våknet klokken 8. Det var en varm sommerdag, men det regnet.

Etter tre kvarters tid kom jeg hjem, bare for å finne huset mitt totalt bombandert av tomflasker og sigarettsneiper. Jeg skulle visst aldri forlatt huset mitt mens det var fest, selv med kun mine nærme venner tilstede. Fjortiser er fjortiser. Det ble timesvis med rydding alene før jeg kunne legge meg med fred ettersom mine foreldre snart nok ville være tilbake.