View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hva pelsindustri angår, har jeg ingenting å si på.

Har du for vane å uttale deg om ting du ikke kan noe som helst om? Canada Goose er kvalitetsjakker. Det er en ekstremt populær, om ikke mest brukte jakkemerket på ekspedisjoner i kalde klimaer. Polekspedisjoner, Grønlandsekspedisjoner, til og med på Svalbard er det populært. Hvorfor? Fordi de er ekstremt varme, og i 40 blå med iskald vind på flere sekundmeter kan du ikke være gjerrig med dunet. Det skal dog sies at dette er jakker som for det meste brukes når man står stille eller hviler. For det meste er skalljakker å foretrekke om man er i bevegelse.

Trenger hvermansen en slik jakke? Nei. Er det bare et oppskrytt motemerke? Nei. De som skal på ekspedisjon i kalde klimaer bruker disse med glede, det er det en grunn til. Før du kaller med Canada Goose fanboy kan du se på første side at jeg anbefaler skalljakke for bruken som er nevnt i tråden. Men å spre direkte feilinformasjon blir bare dumt, da er det bedre å ikke poste.
Vis hele sitatet...
Leser du i det hele tatt innleggene før du kommer med usakligheter?
Jeg sa aldri at det ikke er kvalitetsjakker, jeg sa at du får tak i like gode og bedre jakker til halvparten av prisen, som også ikke inneholder ekte pels/dun.

Trådstarter har jo ikke planer om å dra på en arktisk ekspedisjon, så hva i allverden skal han med en CG jakke? Samme gjelder alle pappa-kidsa i Oslo som går rundt med det, nettop fordi her i landet så har det blitt et oppskrytt motemerke. Jeg sier oppskrytt fordi du får like gode jakker for halvparten av prisen, jeg sier motemerke, fordi det er nettop det det har blitt. Tror du de kidsa kjøper det fordi de har planer om å dra til arktis? Nei, de kjøper det fordi det er dyrt, inn, og gir "status", at de er varme er bare en bonus for de.

Kanskje 10% av de som kjøper det, kjøper det pga de er gode og varme, og faktisk skal bruke jakkene i arktiske miljøer, folk flest her til lands kjøper det også fordi de er varme, men hovedsaklig fordi det er "in",

Kvaliteten er upåklagelig den, men man får tak i andre, billigere og like gode alternativer.

Er du ferdig med å dra tråden offtopic nå?
Sist endret av Juliaan; 10. november 2013 kl. 01:44.