View Single Post
Mange gode argumenter her. Selv bor jeg og studerer i London. Jeg har også bodd i Milano og Oslo og jeg må påstå at utfra egne observasjoner er sikkerheten tilsynelatene bedre i London enn noen annen by jeg har vært i. Jeg leser i nettavisene at familien til Martine roser politiet, dette forundrer meg overhodet ikke! Politiet i London gjør en fantastisk god jobb, de er utrolig synlige i mange forskjellige steder.

London er en storby og det fører med seg mye kriminalitet og dermed også drap. Det er selvsagt en tragedie for de dette rammes. Nordmenn som kan identifisere seg med Martine føler seg kanskje spesielt utsatt. Jeg er selv fra Asker og som sagt studerer i London. Jeg kondoler til hennes familie for det tragiske de må gå igjennom nå.

Når det er sagt så mener jeg oppriktig at London er en veldig trygg by, også på nattetid. At gjerningsmannen etter all sannsynlighet er en bekjent og at drapet ikke skjedde "på åpen gate" viser at akkurat dette drapet muligens ikke kunne vært unngått. Jeg har opplevd mye kulturforskjeller og min personlige teori er at dette drapet kan ha vært provosert fram på en eller annen måte på grunn av kulturforskjeller.