View Single Post
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
269
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Vi slipper heldigvis at de dør i gatene av sjokk etterpå.

For å snu om litt på det. La oss ta ett eksempel, eksemplet er basert på at jeg ikke kjenner deg. Om dette er din situasjon, ikke ta deg nær av det.

La oss si at begge foreldrene dine er døde, og at de døde før alt ble så digitalt som det er i dag. La oss si at du savner dem og tenker mye på dem og at det eneste minnet du har igjen (utenom det du husker) er brudebildet av dem.
Hadde det også bare vært papir for deg?
Vis hele sitatet...
Det hadde jo selvsagt vært trist om noen brant opp det siste bildet av foreldrene mine, men jeg er rimelig sikker på at jeg skulle klart meg videre i livet allikevel

Nå hadde jo ikke foreldra mine millioner av tilhengere og motstandere av brudebildet da, men det har Koranen og andre religiøse tekster, så det blir jo en litt stakkarslig sammenligning da.

Som jeg sa, jeg forstår poenget ditt, det er unødvendige provokasjoner, en fæl uhellig ting å gjøre og en anelse barnslig å brenne bøker, men til syvende å sist er det bare det det er, en bok.

Hva tror du er enklest, å heve seg over bokbrenninger og snu det andre kinnet til, eller å få slutt på brenning av bøker ?

Sitat av vindaloo Vis innlegg
At tro er viktig for mange, kanskje alle, er det ikke noen tvil om og det tar jeg seriøst, men det eneste som egentlig
provoser meg ved dette er at det blir så fjollete utført og av grupperinger jeg som regel ser på som idioter.
Vis hele sitatet...
Det er ikke synet ditt det er noe galt med nei!
Sist endret av Mr.Septik; 5. februar 2023 kl. 00:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.