View Single Post
Sitat av c0k3 Vis innlegg
Hey man, tro meg når jeg sier dette, ikke gidd å prøv!

Jeg sier ikke dette fordi jeg hater narkotika eller hasj, jeg sier ikke dette fordi jeg røyker selv og alt har gått til helvete (for det har det ikke, og jeg røyker ikke), jeg sier dette fordi du ikke trenger hasj.

Du trenger ikke å prøve hasj, du trenger ikke oppleve det. Alle andre her har skapt seg et behov for hasj, det behovet trenger du ikke skape. Det du ikke har prøvd har du ikke gått glipp av i denne sammenhengen.

Husk på at dette koster penger, det er en dyr hobby. Det er en fare for at det er farlig for deg, det er en sjanse for at du begynner å røyke ofte, og igjen, det fører ikke til noe du helst burde ha opplevd.

Stort sett alle kompisene mine røyker, jeg gjør ikke det. De bruker ekstra penger på det, jeg bruker ingenting.

Poenget er vel at det er mye lettere å si nei nå enn senere. Det er mye lettere å stoppe før du har startet, enn å stoppe når du har startet. Sannsynligvis vil du ikke få noe problemer, det er mulig du vil syntes det er verdt pengene det koster, men det er ikke nødvendig og du trenger det ikke. Så mitt råd, hold deg unna Så sparer du deg for problemer og økonomiske utgifter senere.
Vis hele sitatet...
Undskyld meg!

Først og fremst er dine kompiser isåfall stonere.
Å ja stonere bruker mye penger på cannabis, men det vil ikke automatisk gjøre en førstegangsbruker til en stoner, ikke en andre/tredie/fjerde ELLER femtegangsbruker heller.

I USA er det helt normalt for en familiefar å ta seg en joint på kveldstid for å stresse ned å slappe av, samt kansje filosofere litt over framtiden fortiden.
På samme måte som det i tidligere tid var vanlig å ta seg en dram, bare for å skylle bort arbeidsdagen. Slik mange enda gjør!

Cannabis behøver absolutt ikke svi mere i pengboka enn en helgetur på fylla.
Å som med alcohol, anbefales det ikke å røyke vær dag, DETTE er det behovet enkelte lager seg som du så iherdi prater om.
Men det er et valg man tar selv

Å hva er det du sier om at man ikke trenger erfaring når det kommer til cannabis?
Dette var det som provoserte meg ubegrenselig mye.


ALL ERFARING ER GOD ERFARING
Å uansett erfaring, negativ eller positiv, så lærer du noe av det!
Det er en moral med alt, å et vært oppegående menneske vet hva som er rett å galt, du tar et valg ut i fra det du vet, for så å erfare en evt sitvasjon som kan oppstå SOM IGJEN gir lærdom.

Cannabis kan virke veldig positivt på mennesker, ikke bare som medisin!
Rastafari folk har intregrert cannabis som THE holy plant.
Samt små religiøse samfund i usa, det finnes til og med en kirke i USA der de gir ut cannabis til sine "følgere"

Som jeg tidligere nevnte så er det også negative følger av det.
Men vi snakker i så små propposjoner (i forhold til røykere)

Så da blir det like fornuftig å si til en som skal på helgefylla "Du kommer til å dø av alcoholforgiftning"

Jeg har fått en mye større spekter på både mennesker natur, øknonomi, følelsesr, kjærlihet å forståelse av cannabis.
Jeg bli skremt over hvor trangsynt jeg var før jeg begynte å røyke.

Selvfølgelig er det ikke bare virkestoffene i cannabis som gjør dette, men settingen med dem man evt røyker sammen med.
Når man er under inflytelse av cannabis kan fantastisk dype sammtaler, som man normalt sett ikke prater om med "gutta" dukke opp.

Noe som skjeldent skjer å edru tilstand.

Du kan si at "Jo men det gjør det me alcohol"

Det er på ingen måte det samme, under inflytelse av cannabis, har man full kontroll på seg selv og omgivelsene (værtfall i en større grand en under
inflytelse av alcohol)

Mine bivirkninger etter 2års dagelig bruk er som Kat Williams så komisk sier
*Hungry
*Happy
*Sleepy

Før du utaler deg til noen, av bruk om noen substanser i det heletatt, så bør du ha god erfaring med substanset du prater om!

Men jeg står enda for at du bør vente til du blir 18 før du prøver noen form for substanser som er klassifisert som Narkotisk, eller har en narkotisk effekt.