Tråd: Nye SV (?).
View Single Post
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
790
Som medlem av SU sier jeg. Vi er ikke ute etter noen væpnet revolusjon. Det vi vil gjøre er å få folket til å ønske en forandring i landet så kjapt som mulig, uten noen vold inne i bildet. Grunnen til at vi mener dette er noe så enkelt at: Vi tror det er nødvendig da det nyliberalistiske samfunnet ikke kan fungere over lengre tid. (Noe som ideologiens far Adam Smith til og med har innrømt)

Sitat av commie
Jeg lurer veldig på hvorfor SU, som påstår de er revolusjonære, er ungdomspartiet til et parti som per dags dato er sosialdemokratisk som som beveger seg lenger og lenger mot høyre for hver dag som går...
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette vi prøver å forhindre, Vi forsøker å få SV til å holde på de fleste av sine Originale standpunkter. Og selvom SV er moderpartiet vårt, så betyr ikke det at vi skal være enige i alt SV gjør, Og hvis dem velger å gå så langt at de begynner å ligne på Arbeiderpartiet, og har brudt med de fleste synspunkter de en gang hadde, så tror jeg vi vil få et brudd mellom SV og SU. Desuten er Ungdom litt mer radikale, og derfor et radikalt SU i forhold til SV

Men kort oppsumert. Vi holder sammen med SV for å prøve å holde dem til standpunktene, pluss det er dem vi har mest til felles med (fremdeles ikke RV).