View Single Post
God kveld

Tenkte jeg ville gi deg et råd. Jeg var nemlig, på ca samme tid i fjor, akkurat samme sted psykisk som du er nå. Jeg var diagnostisert med moderat depresjon og livet var generelt mørkt.
Jeg følte det som om jeg satt alene i bunnen av en dyp brønn, uten mulighet til å komme meg opp. Det eneste som holdt meg i livet på den tiden, var å røyke Cannabis hver helg, slik at jeg på en måte fikk en utblåsning som holdt meg gående en uke til.

Problemet mitt var det; at samme hvor mange utblåsninger jeg hadde, så kom depresjonen alltid tilbake.
Jeg kunne gå kronisk stein i en måned i strekk, men når jeg omsider ble nykter igjen så smalt depresjonen inn med full kraft. Poenget mitt er det at samme hvor mye snacks du putter i deg (bortsett fra psykedelika), så vil depresjonen vende tilbake når du blir edru igjen. Det vil i praksis si, at
dersom du hadde fått et amfetaminpreparat av legen din, så ville du med en gang blitt psykisk avhengig, fordi det på en måte utsetter depresjonen og det er så utrooolig deilig. Amfetamin har så vidt meg bekjent, ingen varig effekt på depresjoner (jeg kan ta feil).

Det som ble løsningen for meg, var å gi faen i hele det forbaskede "helsenorge". Det eneste jeg noen gang fikk ut av å prate med psykolog og lege, var en følelse av mindreverdighet og verdiløshet. Det eneste de var interessert i, var å tvangsfore meg med SSRI mens jeg skulle svare på flere kilometer lange spørreundersøkelser. Jeg har aldri før følt meg så som en mindreverdig rusmisbruker uten håp for framtiden. Fy faen altså, bup og dps er en sagablott i mine øyne.

Det jeg i stedet vil anbefale deg, er å melde deg på et slikt kurs: http://www.lyk-z.no/nb/frog-online-identity/
Dette er noe helt annet en å sitte å grafse i alt grumset sammen med en hjernedød psykolog. Her fikk jeg igjen følelsen av å være verdt noe, samtidig som jeg lærte mange supereffektive teknikker for å mestre
depresjonen. Blant disse var en teknikk som lett lot meg kontrollere det tankekjøret jeg stadig gikk rundt med. Jeg lærte og å snu selv de mørkeste delene av fortiden min til noe positivt.

Jeg skal ikke legge skjul på at det kostet penger, men de pengene var faen meg verdt det. Om du selv ikke har mulighet til å finansiere det, så ta kontakt med NAV, de vil hjelpe deg.

Takket være de englene som driver det kurset, har jeg i dag mulighet til å sitte her å skrive dette innlegget. For hvis ikke det kurset hadde eksistert, tror jeg freak hadde hatt en mindre bruker i dag.
Sist endret av Person_navn; 6. desember 2016 kl. 00:15.