View Single Post
Sitat av Claryn Vis innlegg
Dette var en tåpelig sammenligning.

Du mener altså at de som får forelesninger i programmering "kjører bil i stedet for å jogge"??

Skal ta en titt på det.
Vis hele sitatet...
Nei, de personene som får forelesninger driver også på med veldig mye egenstudier, og forelesningene er bare en liten del av. Du kan se på det som å kombinere jogging med å kjøre bil.

Jeg må bare si det, jeg har holdt på med datautvikling i 10 år og det finnes ingen snarveier til suksess. De fleste gode grunnleggende programmeringsbøkene er på mange hundre sider og det man lærer på disse videoene på youtube er langt i fra like grundig og korrekt som man lærer fra å lese gode faglitteratur.

Ønkser du å lære programmering så må du regne med å bruke mye tid på å lese, studere og eksperimentere.

Samme gjelder om du ønsker å komme i god form, det er enkelt å kjøre bilen fra A til B og tilbake, men man blir ikkje sporty av det.

EDIT:

Sitat av Claryn Vis innlegg
Har hørt mye om en viss TheNewBoston som har laget en del videoer om programmering og har lange serier med videoer i forskjellige språk. Jeg så litt på siden hans (http://thenewboston.org/). Er dette verdt å se på, eller det ikke vits?

Som sagt: foretrekker video, og helst på engelsk da jeg skal ha engelsk undervisning i Java til høsten.
Vis hele sitatet...
Du kan bruke disse videoene til å øke motivasjonen, men for at du skal bli god i faget så må du nok også regne med å lese en del.
Sist endret av 0xFF; 30. mars 2014 kl. 22:45.