View Single Post
Hva ABBs intelligens angår mener jeg at han ikke er over gjennomsnittet smart. Jeg tror han er en gjennomsnittlig intelligent fyr som har vært FOKUSERT. Fokusert på oppgaven sin, som var å drepe disse menneskene. Alle kan, med nok terping og trening og research og repetisjon klare å gjøre noe, med visse unntak. Han har øvd og herdet seg for noe lenge, og til en viss grad utført det han satte som mål. Det gjør ham ikke noe mer eller mindre intelligent enn en som grinder seg opp i level i et MMORPG eller spiller fotball tre timer hver dag for å bli god.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til Eskils rømning fra øya. På én side er jeg realistisk nok til å vite at jeg ikke ville vært Rambo om jeg selv havnet i den situasjonen. På den annen side er det veldig vanskelig for meg å unngå å føle en viss irritasjon eller bitterhet - vet ikke hva jeg skal kalle det - mot Eskil for at han og de andre nektet å hjelpe AUFerne i vannet, og det at han i etterkant lyver om sin egen rolle og adferd under det hele.

Jeg holder inget nag mot ham for at han prøvde å redde seg selv, men jeg liker ikke det at han til en viss grad har løyet om hendelsesforløpet og vært med på å utnytte 22/7 til APs fordel.

Men de som så stålfast konstaterer at dere ville opptrådt så og så, dere kan legge dere. Ingen av oss vet hvordanvi ville reagert før vi faktisk havner i situasjonen. Så slutt å komme med fjortis-wannabe-uttalelser om motangrep mot Breivik og ditten og datten...