View Single Post
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Vel, når realitetene tilsier at folk VIL skaffe det fra andre kilder hvis de ikke får det lett nok på lovlig måte, er det plateselskapenes hodepine å komme opp med et alternativ som folk flest er villige til å bruke. Jeg ER villig til å betale for musikk, men da får de jævla sinkene i platebransjen se til helvete å lage et godt alternativ!
Vis hele sitatet...
Ja, det er platebransjens hodepine, men det hindrer ikke at det man gjør (piratkopiering) er i bunn og grunn tyveri av noen sitt verk. Om enn realitetene sier at jeg blir trøtt vil det ikke si at jeg kan stjele til meg nøkkelen til et tomt hotellrom og sove der uten å betale.

Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
PS. Jeg anser det som en livsnødvendighet å ha tilgang til musikk. Jeg kopierte kassetter på 80-tallet, CD-er på 90-tallet og MP3-er fra midten av 90-tallet og frem til i dag, med en oppadgående intensitetskurve. Hadde jeg kunnet kopiere musikk til en billig penge hele denne tiden, er det godt mulig at jeg hadde holdt piratkopiering til et minimum.
Vis hele sitatet...
Siden du kopierte kassetter og cd-er vil det jo si at det fantes muligheter for å få kjøpt de. Hvorfor betalte du ikke for de? Du hadde kanskje lyst å bruke pengene på noe annet enn å fø på ungene til ukjente låtskrivere, studioarbeidere, reklamefolk, fotografer eller sjefene deres?