Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Altså, personlig så tror jeg ikke på Gud pga mange grunner.
De har mange bevis, selv om jeg ikke finner de så overbevisende. Eksempler på dette er: Profetenes mirakler, gjenstander, natur konstruksjoner osv.
Meen, om du først å fremst skal tolke Gud som det står i Bibelen og i Koranen så må du kanskje tolke det mer "spiritulet".
For poenget er at du skal ha _tro_ på at Gud finnes og dermed be til ham og vise ham at du er takknemmelig for ditt liv. Som belønning vil du da komme i Paradiset og få alt det du vil ha der.
Men rent konkrete bevis på at Gud finnes, tror jeg ikke finnes.
Det er noe en hver person selv er nødt til å tro på for at det skal fungere, selv om mange blir født inn i familier som er "litt vel religiøse.
På en annen side så skal du se at religion og troen på Gud hjelper de fleste på "rett spor". For, følger man de etiske reglene for en hver religiøs bok vil du se at man blir et godt menneske. Religion gir deg også disiplin og målsettelse som er for eksempel viktig for å kunne studere, sant? Den gir deg en slags indre ro, så om en skulle komme opp i en ekkel situasjon så vil man kunne tenke seg litt om, hva er det som er lurt å gjøre her? Og slike eksempler har du tusenvis av, i de religiøse bøkene. Så man skal ikke bare tenke på om Gud finnes eller ikke, men også på alt det gode troen på Gud gir en hver person og hele samfunnet.
... skulle ønske jeg kunne ha holdt meg til at det jeg sa nå, men...

PS: Ja jeg vet at religion ble brukt som grunn til å krige, men hva var bakgrunnen? Pengene kanskje?^^