View Single Post
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Greit jeg gir meg, det er tydelig at de undertrykte heterofile har full rett til å komme med påstander og anekdoter men så fort noen som faktisk har foten litt innenfor hva det er å ha barn i dag forteller hva virkeligheten er så er det ubrukelig.

Pride er noe menneskeundertrykkende dritt.. beskjed motatt.
Vis hele sitatet...
Hæ? Nå kom jo f eks jeg med et svar til deg her som overhodet ikke ligner på det greiene du parodierer her. Kan du ikke heller svare på de saklige motsvarene du får? Og hvordan kan du i samme setning kritisere folk for anekdotiske argumenter og samtidig påberope deg autoritet fordi du har personlig kjennskap til barneoppdragelse? Jeg har barn, jeg har hatt dem med i pridetog fra de var bittesmå og jeg synes det er udelt positivt qt det er fargerikt, synøig og mye. Synligheten er selve poenget. Jeg støtter deg altså 100% i kampen mot diskriminering og hets, men ærlig talt, vi kan bedre enn dette.

Det er ingen motsetning mellom å mene at trans er en reell, ekte ting som skal tas alvorlig, men at det også kan forekomme at barn og unge tror de er trans fordi de av ulike grunner har fått et vanskelig forhold til egen kropp og identitet. Personlig mener jeg at nøktern og alderstilpasset informasjon ikke er skadelig, og at det er en ekstremt viktig bekreftelse for de det gjelder. Men hvis den informasjonen er at hvorvidt du liker å leke med dukker eller biler er en bedre indikator på hvilket kjønn du er enn fysiske kjønnskarakteristika, da sier man jo at ekte gutter ikke leker med dukker og ekte jenter ikke leker med biler. Jeg kan virkelig ikke tenke meg at unger blir mer komfortable med kropp og identitet av det budskapet. Målet må være å gjøre ungene mest mulig komfortable med akkurat den de er, og så får vi la faktisk forskning avgjøre hvordan vi skal hjelpe de som allikevel ikke blir det. Det er helt uansvarlig å la ideologi, hverken fra den ene eller den andre siden, bestemme medisinsk behandling av en ekstremt sårbar pasientgruppe.