View Single Post
Hei.

Går ikke i detalj i saken, men for 7 uker siden solgte jeg en gjenstand til litt over 50k. I ettertid krever kjøper å heve kjøpet da det ble feil på gjenstanden og han mener jeg har utelatt å informere om feilen. Tok kontakt med forbrukerrådet. Fikk til svar der at de mente kjøper ikke hadde en sak utifra informasjonen de fikk om saken.

Ga beskjed til kjøper min side av saken med forbrukerrådet, å sa meg ferdig med saken. Nå, 3 uker etterpå får jeg brev fra ett advokatfirma som mener det er kontraktsbrudd og henviser til kjøpsloven paragraf 19c og 39. De krever tilbakebetaling av det totale beløpet, og legger med kontonummer. Når beløpet er tilbakebetalt vil gjenstanden returneres til meg.


Har aldri vært i en slik tvist som dette, så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Er det reelt at en advokat kan bastant henvise til kjøpsloven og bestemme at denne er brutt samt kreve tilbakebetaling? Hele greia er meget rar synes jeg, men vet ikke hvor jeg skal henvende meg nå. Det står heller ingen frist for svar/tilbakebetaling i brevet.

Noen gode råd?