View Single Post
Sitat av largim Vis innlegg
Hva jeg svarer her er mest basert på at patenten på dette låssystemet har gått ut, og at kjeder som Mister Minit da kan lovlig kopiere disse nøklene (sett bort ifra det moralske med dette). Dersom de ikke har dette emnet inne, og ikke får kopiert det er vi over på et større problem ja, enig der. Men da burde uansett utleier kunne få kopiert en ekstra nøkkel, men kan godt hende han ser sitt snitt til å få byttet ut en sliten lås eller kreve litt ekstra. Min bror har vært innom noen steder med denne nøkkelen, og de kunne ikke forstå at det skulle bli så dyrt for en kopi.
Er kun snakk om én sylinder, på én utgangsdør. Har full forståelse for at dette kunne blitt svindyrt ved større prosjekter. Selve emnene koster så å si ingenting. Vet at dersom du er ansatt hos en av de større byggvare/jernvare kjedene, og taster inn kundenummeret ditt ved kjøp av nøkkel, så vil ansattpris bli ca 3kr på en nøkkel til kr 70. Sikkert endel høyere på denne nøkkelen, men sier noe om forholdet. Vet også alt om kostpris på materialer i forhold til utpris og at dette ikke er samme nøkkel, men du forstår poenget.
Skal likevel se hva de finner ut av, og poster igjen her da
Vis hele sitatet...
Jada, det stemmer nok. Og jeg *er* enig i at 5000 for en nøkkel, uansett type er altfor dyrt. Men når du har sjeldne profiler som krever spesielle maskiner for å kopiere - hovedpriflen kan du ta med vanløig nøkkelslipemaskin, men sidesporene krever mer spesialutstyr - så blir det vanskelig.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 18:04.