View Single Post
Sitat av petterdass Vis innlegg
Og, til deg over meg, mener du virkelig, helt ærlig at det i alle tilfeller er bedre å få barnet enn å ta abort? Virker veldig sånn på posten din....
At det snur livet ens opp-ned er jo akkurat derfor man burde få barn når man faktisk er klare for det, og har planlagt det. Enkelt å greit for at barnet skal få en best mulig oppvekst, med best mulige forutsetninger.
Vis hele sitatet...
Hvor har jeg skrevet at abort ikke er noe alternativ? Abort er det eneste alternativet hvis ingen av partene har lyst på barn.

Hvis barnet kommer til verden er det beste med 2 foreldre, spesielt for de som ikke har nav i ryggen som spytter inn masse penger.

Det jeg mener er at han burde ta ansvar uansett hva hun velger, det er hennes kropp som skal gjennomgå dette her. Hvis grunnen til at han ikke ønsker barn er at han ikke er klar for det så kan han bli overrasket over hvor klar han ble etter at det kom til verden.


Sitat av Torepia Vis innlegg
Du kan garantere at det er verdt å få barn med noen man ikke ønsker barn med?
Vis hele sitatet...
Jeg kan jo selvfølgelig ikke garantere noe som helst, ikke har hintet til det i noen av innleggene mine heller. TS har heller ikke skrevet hvorfor han ikke ønsker barn så gi deg med å synse "han vil ikke ha barn med henne".

For alt vi vet kan godt hende det er ei super jente og en som det er himmelsk og dele livet med, men at han ikke er klar til og ta ansvar og derfor velger og glemme hele greia.

Sitat av Torepia Vis innlegg
For min del er det et krav fra min side at jeg har fullført utdannelsen min og jobbet noen år FØR jeg får barn for å sikre økonomi og lignende. Regner med trådstarter tenker i samme baner.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, er jo helt valgfritt hvordan en ønsker og "gjøre" livet sitt, barn tidlig under utdannelse kontra godt etablert og barn etterpå er 2 helt likestilte og gode alternativer.


Og til dere begge. Gjerne les postene litt bedre før dere hopper til konklusjoner.