View Single Post
Sitat av Settoz Vis innlegg
Windows er jo egentlig en kopi av Apple sitt OS på mange måter, så om vi ikke hadde hatt Apple så er det ikke sikkert Windows hadde vært som det er idag.
Vis hele sitatet...
En mer treffende betraktning ville vært at begge "stjal" GUI-konseptet basert på desktop, vinduer og musestyring av Xerox. Apple bare gjorde det litt før Microsoft. Xerox Alto ble utgitt i 1973, mens Apple Lisa så dagens lys i 1983 (utviklingsstart i 1978) og Windows 1.0 kom i 1984.

Sitat fra Wikipedia:
Steve Jobs visited Xerox PARC in 1979. He was excited by the revolutionary mouse-driven GUI of the Xerox Alto and was keen to use these ideas back at Apple. By late 1979, Jobs successfully negotiated with Xerox for his Lisa team to receive two demonstrations of ongoing research projects at Xerox PARC; when the Apple team saw the demonstration of the Alto computer they were able to see in action the basic elements of what constituted a workable GUI. A great deal of work was put into making the graphical interface into a mainstream commercial product by the Lisa team.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Provo; 27. desember 2011 kl. 16:00.