View Single Post
Realist1: Jeg har netto lønn på 138 000,- i året. Det vil si at min arbeidsplass taper 7800 i penger som NAV støtter bedriften med. Summen i seg selv er ikke mye men jeg er fullt klar over at bedriften taper penger når ansatte er syk.

La meg igjen sitere:
Dersom bedriften er med i ordningen Inkluderende Arbeidsliv (IA), kan arbeidstakeren selv sykmelde seg i opp til åtte kalenderdager pr sykdomstilfelle, totalt opptil 24 dager pr. år.
Vis hele sitatet...
Arbeidet som jeg ikke klarer å utføre pga sykdom må jeg selv ta igjen når jeg er tilbake i arbeid. Er ikke noe merkostnader for å få inn vikar el.

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Selv har jeg ikke holdt igjen på å si hva slags syk det har vært snakk om, fordi leder da blir roligere og har en bedre forståelse, men det er klart man har rett til å holde det for seg selv, om det er en fordel altid, for eksempel om du har hatt diare, er jeg ikke så sikker på.
Vis hele sitatet...
Bare for å ta et eksempel ut av løse luften. Om du hadde vert vekke fra jobb på grunn av at du ikke følte deg bra, og gikk til legen og fikk påvist Gonoré og Hemoroider. Hadde du da fortalt det til sjefen din, eller hadde du villet holde det for deg selv?

Det er enkelte ting man faktisk ikke ønsker å fortelle til sjefen sin.