View Single Post
Sitat av bendiks Vis innlegg
Greit nok, vi er nok begge enige om at Hans-Erik er en kødd, men nå syns jeg vi skal ha i baktankene at det er en film om Cornelis, og det fins faktisk ingen andre som kunne spilt Cornelis bedre enn homohatern. Jeg var på førpremieren (der jeg forøvrig fikk autografen til sønnen til Cornelis! Det nærmeste jeg kommer en Vreeswijk), og jeg er mektig imponert over utførelsen til Hans-Erik. Som jeg tidligere har nevnt i tråder på forumet var jeg fra starten av veldig skeptisk til at han skulle spille Cornelis, men han gjorde det med en enorm ydmykhet, og sønnen, som er en oppegående type etter hva jeg har sett, er mer enn enig.

Filmen fikk meg til å felle en tåre. Både over glede at verden endelig gir Cornelis den oppmerksomheten han fortjener, og på grunn av selve filmen. Filmen var fantastisk, og jeg nekter å tro at man kunne laget en særlig bedre film om Cornelis som gjenspeiler livet hans på en så sår, men brutal måte. Dette er en film som må nytes av enhver Cornelis-fan, Hans-Erik-fan eller ei. Amir Chamdin, regissøren, har klart å skape en film full av respekt for både familien og venner, men også en film som, som sagt, gjenspeiler livet til Cornelis. Den har høy underholdningsverdi, og er virkelig en film som må sees, enten man er fan av Cornelis, eller bare har hørt om ham! Se den, vær så snill! Filmen fortjener et stort seerantall!
Vis hele sitatet...
Og der lærte man at forhåndsdømming av personer sjeldent er ideelt. Og det å bruke religion mot noen er forkastelig. Daglig er du religiøst uenig med flere milliarder mennesker.
Hærtis er en kjempe fyr!