View Single Post
syntes ikke disse tallene styrker min tillitt til SEFO.

http://www.nrk.no/underholdning/1.2438
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/08/06/345256.html

syntes NRK sin var ganske artig forsåvidt

Det å fotfølge politiet var mer en dårlig vits... problemet er at media, debatter osv åpenbart ikke har ført så langt frem.

jeg skjønner det er lett å annta at jeg er en unge/ungdom som lager pøbel, roper snute-faen, etc i fylla, men faktisk er dette ganske langt fra sannheten. Ja, jeg kler meg i billige klær fordi jeg ikke har mye spenn, og gir litt faen i om det er hull på en bukse, så lenge hullet ikke er så stort at buksens funksjon (å holde meg varm) forsvinner. jeg har anlagt dreadlocks, og går enten i hettegenser eller ullgenser. skjønner at man fort kan bli forutinntatt av mitt ytre. MEN: jeg går ikke rundt å hater snuten. jeg kaster ikke steiner i demonstrasjoner, drikker sjeldent, og aldri blitt så full at jeg har blitt kastet ut et sted. jeg har en policy på alltid å oppføre meg korrekt (dvs. høflig og anstendig) mot folk jeg ikke kjenner, og dette inkluderer politiet. jeg bukker og skraper ikke for politiet, eller noen andre for den saks skyld, uten at de personlig har gjort seg fortjent til å bli respektert, men å ikke være lakei er ikke det samme som å ikke være høfflig. Desverre har ikke politiet samme holdning til meg. skal sies at det har heller ikke vektere. Stort sett hver gang jeg går inn i en butikk med litt dyre varer, blir jeg forfulgt av vektere. Tror de jeg er så dum at jeg stjeler? -mener. jeg VET jo at de følger med på meg i det øyeblikket jeg kommer inn, så å stjele ville være direkte idioti. forsåvidt syntes jeg å stjeler er idioti _i_seg_selv_.


klart jeg blir farget av disse opplevelsene, men mener alikevel at det er galt at noen blir diskriminert pga deres fremtoning, uten noen annen form for bevis. forøvrig mener jeg at politiet er nødvendig for individets sikkerhet, men mener det forutsetter at politiet virkelig ønsker å ivareta enkeltindividet - hvilket jeg ved flere anledninger ikke føler de ønsker.

dette ble litt off topic, men tror alikevel at mye av problematikken til trådstarter går ut på politiets forutinntatthet ovenfor individer som har en bestemt fremtoning.