View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av mr_eff
Jeg tror et spillprosjekt kunne vært gøy, og lett å få folk engasjert i. Noe av idéen er jo å få folk som kan programmer til å følge med på, og diskutere, prosjektet. Og kanskje også få folk som ikke kan programmere til å lære seg, slik noen her allerede har uttrykt interesse for.

Og jeg liker breakout-idéen best så langt. Det er et realistisk prosjekt (i motsettning til f.eks. GTA Norge). Samme gode gamle 2D gameplay, slick 3D grafikk.



Jeg er tror også at C++ er et godt valg av språk. Jeg tror det vil gjøre det lettere å få med folk som bruker Linux eller OSX. Og noe av poenget at alle endringer som gjøres i programmet skal postes her på forumet, slik at alle kan følge med og diskutere, så jeg tror ikke det er noen fare for at noen faller av lasset. Utifra det jeg har lest er ikke forskjellene mellom C++ og C# så veldig store. Som sagt: alle som kan C, C# eller Java burde klare å følge med, og er det noe du lurer på er det jo bare å spørre.



Det hadde vært flott. Som |d13m0b har påpekt, så er det nesten en nødvendighet for et prosjekt som dette.
Vis hele sitatet...
C# og C++ har ganske mange forskjeller. Jeg håper ikke C++ blir språket, det vil nemlig si at jeg ikke får vært med, og dette høres absolutt spennende ut. C# er noe jeg, og antakelig en god del andre også, kan mye bedre, det er også lettere å lære seg for begynnere, lettere å bruke for alle ferdighetsnivåer, og krever rett og slett mindre pes for å utrette mer pga. .net-rammeverket som har objekter for nesten alt og som sparer deg for API-calls til den minste ting.

Stilling i undersøkelsen:
Spill: 9 stemmer
Web: 7 stemmer
Program: 1 stemme
Sist endret av robhol; 16. mai 2008 kl. 21:08.