Tråd: Oslo-bilder
View Single Post
loffe's Avatar
Trådstarter
313
Sitat av egeulf
Jeg tror det første hadde vært penere hvis det hadde vært mindre skeivt og/eller forvrengt, samt at du hadde brukt HDR-verktøyene mindre.

Bilde 2 skriker HDR/photomatrix/whatever, og på den måten jeg ikke liker. Dog, subjektive greier.

Bilde 3 er også merkbart skeivt, og litt kjedelig. Pene farger.

Bilde 4 er penest, men jeg tror det hadde blitt bedre med et videre utsnitt nederst, altså mer av veien og bilene. Men siden du ikke har mye mer å gå på øverst ville vel det antageligvis betydd at du måtte stå et annet sted eller brukt videre optikk.

Det ser også ut som du kunne gjort en bedre jobb med oppskarpingen, spesielt på siste bildet.
Vis hele sitatet...
Har ikke brukt HDR på noen av bildene, men kunne vel tatt ned opacityen på highpass filteret litt?
Hadde et veldig dårlig stativ som var utrolig lavt, så jeg fikk ikke med så mye av veien det ene bildet måtte jeg ta mellom to gittere på verandaen.. I tillegg hadde ikke stativet høykantfunksjon noe som skuffet meg (lånte det av stemoren til kompisen min) og som om ikke det var nok manglet det en skrue på det ene beinet så jeg måtte holde stativet forsiktig med hendene, derav skeivheten og litt uskarphet. Men jeg skal ikke ta meg mer i forsvar Takk for kritikken, skal tenke på dette neste gang!
Sist endret av loffe; 31. august 2008 kl. 14:52.