View Single Post
Heisann!
Vi er en litt stor gjeng som har planer om å arrangere et starcraft fokusert arrangement. Så da har vi satt oss en foreløbig plan for å se hvordan iden blir mottatt og med å ta imot ider og skape diskusjon.


Tidspunkt:
Slutten av oktober over en helg. Fredag-Søndag etter Bylan.

Idé bak prosjektet:
Videreutvikle et community rundt SC2, begynne med det vi har mulighet til i dag og utvide seinere hvis dette viser seg å være en stor suksess. Communitiet er en plass for å møtes, å lære og for konkurrere.

Mål:
Videreutvikle sc2 communitiet i Norge med base i Bergen.
Arrangere en kombinert turnering og læringsarrangement. Forelesninger, coaching, diskusjon med mer. Turneringer for alle nivå. Hovedturnering med stor premie.

Hva tenker vi å ha:
Lower league turnering med ICC Cup formatet med noen “mindre” premier, en main turnering som er ment for de med mer avanserte ferdigheter (Plat-Master).

Vi vil og ha inn en del high ranking spillere som kan holde “forelesninger” om starcraft og om hvordan det er å være på et seriøst gaming team.

Dekkning av eventen:
Streaming i høy kvalitet (720p) med kommentering samt filming av forelesningene og eventet generelt. Samt div aviser/nettaviser som skal skrive artikkler om eventet.

Hvordan skal turneringen foregå?
Deltagerne tar med seg egne maskiner (siden vi ikke har maskiner vi kan låne ut), spillingen foregår på dagtid sånn som Dreamhack gjorde. Med forelesninger på kveldstid. Om deltagerene vil sove i lokalet eller dra hjem er opp til de.


In the end!
Hva synes dere om denne planen og, kom gjerne med forslag og spørsmål. Jeg (mInrOz eller xShadyx) vil gjør det beste for å svare på det som kommer av spørsmål.
Har dere lyst til å hjelpe oss med planlegging eller har noe å bidra med ikke nøl med å sende meg en PM.

Jeg kommer til å oppdatere tråden ettervert som vi kommer med mer informasjon.