View Single Post
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Det er ikke bevist at han hverken tok cyanid eller plantet en kule til hodet sitt, hadde det vært 100% vanntett bevist så hadde vi sluppet unna teorier som ubåter til Argentina, hemmelig bunker under en eller annen isbre etc, ihvertfall en god del av dem.

Det man har er øyenvitner som VAR til stedet i førerbunkeren 30 April 1945. Det er DE som har forklart hva som skjedde. Det er like mange konspirasjonsteorier om hva som skjedde med liket hans, stjålet, gravet ned utenfor et helsesanatorium utenfor Berlin, slengt på havet. De som mener han stakk av stoler selvfølgelig ikke på uttalelser fra folk som feks Otto Günsche, som under lengre tid var Hitler's adjutant i førerhovedkvarteret. Man regner jo med at vedkommende var temmelig lojal mot Hitler, noe han også var. Men skal han ha holdt kjeft om en evnt flukt helt til sin død i 2003, da Hitler nok var død uansett? Jeg skal høre med en venn av meg som kjente Günsche personlig, mulig han kan legge til noe, men jeg tviler. De gangene vi har diskutert Otto Günsche tidligere så har jeg ihvertfall fått inntrykk at han hadde stor respekt for 'sjefen' selv lenge etter krigen. Samme fyren kjente også Kommandanten på Berghof, Bernhard Frank, masse morsomme historier om hvordan Hitler oppførte seg privat
Vis hele sitatet...
Du kommer med et saklig innlegg om at Hitler sannsynligvis tok selvmord, men forsvarer at det skal være konspirasjoner fortsatt? Forstår ikke hvor du vil hen.
Kult at du kjenner en fyr som kjente Günsche altså , men det forandrer dessverre ikke verdenshistorien