View Single Post
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Jeg delte nettopp personlig informasjon på internett, og det første som skjer er at jeg blir møtt med skepsis. Tror du at du kjenner mine nærmeste mer enn meg? Ta deg en bolle.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om du forsøker å slå en plate her, eller om du faktisk tror at kameraten din har sittet bak "lås og slå" i 15 år fordi han elsker dataspill.

Det er ikke kommunegrenser eller latskap det er jeg helt sikker på.

Det er nok noe langt kjipere som er årsaken til at kompisen din lever livet sitt slik han gjør.

Hvordan kan jeg være så sikker på det? Fordi de færreste klarer å være åpne om slikt. Og det tar mange et halvt liv eller mer før de klarer å åpne opp til noen som helst om det de sliter med. Selv noe som er såpass vanlig som en tung depresjon kan være umulig å forklare til andre og forblir den ubehandlet så sies det at jo lengre tid en depresjon forblir ubehandlet jo vanskeligere blir det å komme i water igjen.

Hva han sliter med er jo umulig for oss å vite, men jeg er helt sikker på at han sliter med noe. Kanskje var det vold i heimen, misbruk av rus, overgrep eller kanskje han har et slektstre med feks schizofreni eller andre tunge lidelser.

Du trenger ikke forsøke å selge historien til meg, jeg kjøper den ikke likevel. Men kanskje bør du ta det en tur innom kompisen en dag du har god tid og spørre han hvordan han egentlig har det?