View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Nei jeg har satt meg svært godt inn i hva som diskuteres her.
Vis hele sitatet...
Du blander AML og tariffavtaler om hverandre som om det er samme sak. Du hevder at man "må få med seg" alle andre for å kunne forholde seg til AML og da er det tydelig at du ikke har satt deg godt nok ikke i hva du snakker om.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det er sjeldent førstereisgutter som driver i denne bransjen, de er tøffe fordi det er en tøff bransje. Ts må gjerne forsøke å klemme blod ut av stein men kanskje han heller bør finne en annen jobb om dette virkelig plager ham. Noen quick fix er det ikke denne saken.
Vis hele sitatet...
Det er ingen her som har snakket om en "quick fix" men ditt råd er å ignorere grunnleggende rettigheter og det er både korttenkt, og destruktivt for både arbeidstager og arbeidsgiver (og forsåvidt noe TS har gjort klart at ikke er aktuelt).

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Om han lykkes vil det bety langt lavere lønninger på de som idag er på vaktlista. Lavere lønninger betyr feks at det blir vanskeligere å få lån.
Vis hele sitatet...
Om TS lykkes vil hun få ordnede arbeidsforhold, noe tydeligvis hele bransjen (slik du fremstiller den) mangler. Vet du hvor mye enklere det er å få lån med en skikkelig kontrakt som viser 100% enn med en som viser 50% og "men jeg jobber mer altså"?

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Du må gjerne tenke at jeg har en feig holdning. Det er dine ord. Jeg velger å så på det som hverdagsrealisme. Jeg farer ikke med antagelser, og har ingen manglende eller bristende kunnskap på dette punktet.
Vis hele sitatet...
Du har gjentatte ganger at du kommer med antagelser om både fagforeninger, arbeidstilsyn og lovverk som ikke er korrekt. Du blander også lovfestede rettigheter med tarifflønn og tariffavtaler.

Dersom det er en "norm" at man kreves å jobbe 70 timer i uken uten å få overtidsbetalt vil en (anonym) telefon til f.eks LOs sommerpatrulje eller arbeidstilsynet røske opp i forholdene ganske kjapt. For ikke snakke om hva media ville fråtset i av katastrofeoverskifter midt i agurktiden. Fagforeningen vil selvsagt også ta tak i dette og det helt uten at noen nevner ordet tariffavtale.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Jeg har da ikke kommet med noen analyse av deg[...] Jeg står med rak rygg i forhold til hva jeg har skrevet her i tråden. Jeg har ikke brukt kallenavn eller kommet med ukorrekt eller feilaktig informasjon.
Vis hele sitatet...
Du har ikke kommet med hverken analyse av meg eller gjengitt ukorrekt informasjon?

La oss se hva jeg har skrevet og hvordan du har gjengitt det:

Sitat av Cikey
Ikke at du har noe med det, men jeg har også hatt min del av jobber i bransjer som er notorisk på å utnytte og underbetale, og jeg har stått i stormen når det har vært nødvendig. Ikke at jeg på noen måte har revolusjonert verden, men jeg har helt håndfaste erfaringer på at du kan skaffe både deg og dine kolleger en bedre hverdag ved å stå på kravene...
Vis hele sitatet...
(min utheving)

Og ut i fra det har du tolket følgende:

Sitat av frtoretang
*"Skulle nesten tro du har vokst opp i Ullevåll Haveby blant pamper og partimenn."
*"Det er du som sier du har endret verden."
*"Du har tross alt selv sagt at det var så enkelt å endre arbeidsforholdene der du jobbet"
Vis hele sitatet...
OK.

Jeg venter fremdeles på sitatet hvor jeg sier jeg har endret verden og at det var "så enkelt" å stå opp for mine (og mine kollegers) rettigheter.
Sist endret av Cikey; 7. juli 2015 kl. 01:41.