View Single Post
Selv stemmer jeg Rødt, og jeg finner også veldig mange av FrP's verdier uforenlige med mine egne, noen av dem tilogmed forkastelige.

Men jeg synes det er trist at representanter fra "begge sider", tyr til veldig populistiske argumenter for å begrave motstanderen.

Personlig mener jeg kommunisme slik idéen er i dag, ikke vil fungere. Rett og slett. Samtidig ser man jo tydelig i dag at kapitalisme og enkeltpersoners overdrevne makt over massene som medfølger dette, ikke fungerer. Det gagner eliten, noe jeg står sterkt imot.

Grunnen til at jeg stemmer Rødt er fordi partiet ikke ønsker den totalitære staten som kommunisme ofte medfører, og fordi deres forslag til dagens politikk faktisk er fornuftige i mitt hode.

Gratis kollektiv, industri hovedsakelig styrt av staten (som videreformidler til folket) istedenfor til enkeltpersoner som Fredriksen, som ikke engang skatter til landet. Dette er hva jeg stemmer på.

La oss si at Rødt kommer til makta og får styre selv. Hva vil skje? Vil de på fire år kunne fucke opp Norge og velte om på hele landet vårt? Nei, det tror jeg ikke. Så om Rødt over årene skulle ta en mer og mer skremmende ideologisk linje, hva kan vi gjøre da?

Slutte å stemme på de. Dette er funksjonen med demokratiet.

Folk er redde for å stemme Rødt, fordi de hører så mye dritt om hvordan det skal bli væpna revolusjon osv, noe som ikke stemmer.

For meg tilbyr Rødt en sunn tilnærming til kollektiv, miljø og utenrikspolitikk. Om de forandrer på dette om 10-15 år og vil tatovere Mao på skinkene mine eller erstatte musikken på iPoden min med kommunistisk fløytesymfoni - da slutter jeg å stemme på dem.

Det samme gjelder forsåvidt for FrP. De som liker de kortsiktige tiltakene til FrP, stem FrP. Man skal selvsagt ha det fulle bildet i bakhodet, men det som teller er hva partiet ditt skal gjøre i løpet av de neste fire årene.

My two cents!


PS! Stem Rødt, det er skikkelig awesome! FrP suger. Hurr durr durr!
Sist endret av Wolfe707; 16. august 2011 kl. 12:58.