View Single Post
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Jo det er en agenda med begrepet, i likhet med alle andre begreper som inneholder male ditt og datt. The male gaze, mansplaining, man-spreading osv. har alle som formål å kritisere menn og samtidig stenge dem ute fra debatten. Det er hersketeknikker.

Nice argumenter du kom med forresten lol

Det er ironisk at i en tråd som dette hvor menn lufter frustrasjonen sin rundt begrepet "toskisk maskulinitet" som handler om hvor ræva menn behandler andre menn, så kommer forsvarerne av begrepet og kaller kritikerne dumme, butthurt idioter som ikke forstår hva de snakker om. Det er nesten som om dere gjør akkurat det dere påstår å kjempe imot. Yikes
Vis hele sitatet...
det er mannefientlig fordi du vil det skal være det og hopper bukk over historisk kontekst og evnen til å sette deg inn i f.eks. en kvinnes perspektiv. Jeg prøvde faktisk å finne et mer adekvat ord for å beskrive min oppfattelse, men samme hvor mange ganger jeg prøvde endte jeg opp på dum. Man kan sikkert se på dette som særs ordfattig men det er ikke første gangen du har holdt på sånn her og dette var bare følgelig prikken over en relativt liten i.


Neida, jeg er ikke butthurt da jeg ikke har for vane å projisere men du har rett i en ting, innlegget ditt skapte en følelsesmessig reaksjon, dog bare en mild oppgitthet. Been there, done that liksom. Utover det er jo bothrops sitt innlegg like under ditt svar ganske toneangivende for essensen i debatten.