View Single Post
Sitat av Veum Vis innlegg
"Det var din skyld, du begynte" løser egentlig ganske mye. Selv om man er 16 år gammel, forstår man konsekvense av jevlig bruk med narkotika. Se på de som begår kriminelle gjerninger som f.eks å stjele eller sloss, det er alltid konsekvenser, og det gjelder alle uansett hvilken situasjon du er i. De har bare seg selv å takke. Burde heller lage eksempler for unge av de meste rutta gutta på plata, enn å forsvare all idiotien de har funnet på gjennom åra sine
Vis hele sitatet...
hvordan løser det noe som helst annet enn at du legger skylda? Kan du forklare meg hvordan du har klart å fjerne problemet fra samfunnet etter du har pekt finger og lagt skylda på noen? Jeg klarer absolutt ikke se hvordan det løser noe som helst annet enn at du kanskje føler deg litt bedre - og at du sier at "du er et dårlig menneske".

Eneste jeg klarer å se er at du på den måten selv hever deg over andre mennesker, bare fordi de har havnet i en uheldige situasjon (selv om du ikke har peiling på hvordan de havnet i denne situasjonen) og på den måten gir de en dårlig selvtillit. For er det noe med folk med rusmiddelproblemer er det at de selv føler seg som dårlige mennesker - og ofte er redd for å fortelle om problemene sine til andre fordi de er redd for at alle skal se ned på de. Dette øker terskelen for at de kan få hjelp.

Nei, jeg tror at slike holdninger du viser gjør det direkte i motsatte av å løse problemet - det bare gjøre problemet værre.