View Single Post
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Det er vel ingen som vet hva som skjer når vi dør, og det er derfor de forskjellige religionene sier vi havner her eller der. På den tiden religion oppstod så brukte man det for å forklare ting man ikke kunne forklare. Lyn oppstod når Thor slo med hammeren etc. Det er bare en menneskelig (svakhet etter min mening) egenskap å bruke religion for å forklare ting man egentlig ikke kan forklare. Nå til dags kan vitenskapen forklare det meste, men mange bruker religionen for å forstå noe man ikke forstår hvis du skjønner.

Helt ærlig tror jeg det samme skjer når du dør som før du blir født. Husker du hva som skjedde før du ble født og når du var et spedbarn? Jeg tror og vil fortsette å tro det til min siste dag, at når vi dør så vil det bli helt svart. Litt vanskelig å forklare, men jeg tenker at himmelen ikke kan eksistere. Derfor tror jeg at vi vil "oppleve" døden på samme måte som det vi "opplevde" før vi ble født, altså ingenting.
Vis hele sitatet...
Så du mener at når jeg støtter meg på troen i vanskelige tider så er det en svakhet?

Bullshit.

Det er ren styrke for de som faktisk tror. Tro har hjulpet milliarder av mennesker igjennom historien.

Jeg vil tro at for mange er troen en egenskap. Jeg tror, ikke noen ekstrem tro. Om du kommer å drikker kaffe hos meg kommer jeg ikke til å qoute bibelen, synge hallelujah eller på noen som helst måte påvirke deg med min tro.

Jeg kan godt forstå at folk blir lei av andre som hele tiden skal spre sin religion, enten det er på væremåte, utseende eller spre et budskap som skal påvirke andre til å velge religion.

Derimot er jeg lei av folk som rakker ned på religion. Som sier alt det bare er tull. Du kan godt si at det ikke finnes noen Gud og at alt er bare eventyrer. Forsatt vil religioner aldri dø ut, det knytter sterke bånd mellom mennesker og det spirituelle.

Jeg gir egentlig langt faen i hva andre mener om min tro og hva jeg driver med. Det kommer jeg aldri til å bry meg om, men JEG må reagere når du sier at tro er en svakhet.

Tro er mye, det er ikke bare religion. Hvis jeg tror at jeg kan løpe lenger enn deg så kan jeg faktisk det. Hvis jeg tror at jeg kan oppnå utdanningen jeg vil ha så kan jeg faktisk det.

Faith, tro, vandrerhistorier, eventyrer, psykisk ustabile.. kall det hva du vil, men ikke si at det er en svakhet, det er heller en sterk egenskap.

Jeg tror at sjelen kan leve videre etter en person er død. Det er ikke vitenskapelig bevist at ingenting skjer med sjelen etter man dør. Da må man tro på sjelen i det hele tatt.

Ditt liv er hva du gjør det til. Enten du tror på Islam, Kristendommen, Karma, kjærlighet eller langoddsen så er det ditt valg. Ingen kan bevise om det gjør vondt å dø, om du kommer til himmelen eller helvete.

Men jeg vil tro at et menneske som har levd et urimelig liv, gjort onde ting ikke får fred i sjelen når den personen dør. Men det er bare en av mine teorier men hvis det holder meg og kanskje 1 milliard andre mennesker på kloden til å unngå å gjøre onde ting så er vel det en positiv ting?


Husk, min mening.

heartslava.