View Single Post
Sitat av krystallkongen Vis innlegg

Ukraina vinner ikke på å få landet sitt ødelagt og millioner av innbyggere på flukt.

Men Russland kommer ikke til å vinne.

At Russland taper er ikke = Ukraina vinner. De taper bare mindre.



Jeg kunne selvsagt vært mer klar i mitt budskap om at ingen vinner på krig. Bortsett fra gutta som tjener blodpenger på å produsere våpen.


Jeg har ikke skrevet at Ukraina kommer til å "vinne" denne krigen, og å se på krig som en tapende part og en vinnende part er ikke mindre enn primitivt.
Vis hele sitatet...
Likevel skriver du masse om å vinne/tape/ikke vinne.

Det jeg svarte på var kun din uttalelse om hvordan NATO/EU ikke vil la Russland vinne. Enn så lenge er det russland og Ukraina som er i krig. Vesten bidrar bare med våpen og hindrer ikke russland militært med noe av det de foretar seg pr.d.d. En tilleggsopplysning her er også at NATO begynner å gå tom for våpen/ammo utover å beholde egen forsvarsevne. Det er ikke en uttømmelig ressurs selv for ressurssterke vesten som du har tallfestet. Hvordan Putin ser på dette med involverte parter er en annen sak og ingen som vet andre enn han selv.

For å avfeie at Russland aldri kan vinne må vi vite hva som er målet. Hvis vi bryter dette opp i flere delmål enn bare å se på hva han har mislyktes med, først og fremt invadere og erobre Kyev så kan man også se at han tildels lykkes med veldig mye faenskap. Ukraina har bare kunnet håpe at Russerne går tom for bomber. Nå ser det desverre ut som at det kommer en ny forsyning fra Iran på 1000 stk fordelt på droner og missiler. Missiler som Ukraina sliter med å forsvare seg mot og kan nå hele Ukraina. I tillegg utplasseres Kinzjal-missilet i Belarus.

Så ja jeg er helt enig i at det ikke er noen vinnende og tapende part. Derfor skrev jeg "det spørs hvordan du definerer det". Det sagt, hvis Russland fortsetter å holde NATO passive noe de tydeligvis er veldig bevisste på så ser det mildt sagt dårlig ut for Ukraina uansett hva du måtte mene om vestens ressurser. Ukraina har gjort en god jobb med å holde vann og strømforsyning gående, men senest i dag hørte jeg på nyhetene at de virkelig begynner å slite med reservedeler.

Hva tenker du om status på disse punktene?
  • Lage et helvete for og fordrive nazistene og fascistene i Ukraina
  • Splitte EU og NATO.
  • Energikrise i EU/Europa.
  • Terrorisme, spre frykt i Europa (eks Nord Stream og droner i Nordsjøen og Norge).
  • Landbro mellom Krim og Russland.
  • Matkrise, kornkorridor.
Sist endret av Dough; 2. november 2022 kl. 09:34. Grunn: La til matkrise.