View Single Post
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hvor "half-assed" er ikke den grunnleggende matematikkundervisningen? Hva har du bruk for ABC-formelen til om du jobber som kokk? Hvorfor skal du vite hva et atom er eller hvordan jorden ble til?

Grunnskolen gir et utgangspunkt, en innføring i allmennkunnskap og kanskje viktigst av alt så lærer du å lære. Det er ingen som mener du skal kunne bruke fagkunnskapene dine på reelle problemer etter å ha gått ut av ungdomskolen.
Vis hele sitatet...
Og som Tøffetom her påpeker, er det selvsagt ingen forskjell på matte i 2-4 timer i uka i 10 år, og tysk 1-2 timer i uka. Seriøst; du kan "lære å lære" med andre fag, er. fokusere mer på 3. språket.

Når du går ut av grunnskolen har du en forhåpentligvis grunnleggende forståelse for matte, norsk, engelsk osv., fremmedspråket har nesten ingen nok kunnskaper om til å kunne bruke. Mer fokus eller kutt det ut.

Nice standard catch-all argumentasjon forresten, men jeg er helt for allmennkunnskaper, og har aldri sagt noe annet.

Beklager sarkasmen, men når du prøver å sette meg i gruppe med "jeg trenger ikke matte, jeg skal bli fotballspiller!" folket fordi jeg mener 3. språk enten må fokuseres mer på eller kuttes, blir jeg irritert...