View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg kjøpte meg en Rift rundt nyttår. Det er ikke ekstremt mange tungtveiende spill å velge mellom IMO (men så er jeg kresen, også) - men jeg har brukt mye tid på Skyrim VR, det finnes en Fallout 4 VR, og det er alltids ting du kan finne hvis du er mindre vanskelig av natur enn jeg er. Da har du allerede noe du kan bruke noen titalls eller hundretalls timer på, og jeg for min del har allerede fått mer moro ut av min Rift enn mange har fått ut av konsoller til omtrent samme prisen. (4k da jeg kjøpte, på tilbud/kampanje med Touch inkludert)

Mange av spillene har preg av å være litt "lettvekt" - nesten mer minispill enn spill, men nå er det heller ikke sånn at det må være en fullverdig AAA-tittel for at man skal kunne ha det gøy - Audioshield og liknende kan også være artig i noen timer.

Bilspill i VR har jeg ingen personlig erfaring med, men jeg tror du skal være obs på "bilsyke" her. Jeg ville absolutt ikke kjøpt det for dét formålet før du har testet at du takler det, hvis ikke du er jævla sikker på at du har mage av stål.

Når det gjelder bildekvaliteten ble jeg litt tatt på sengen av det man kaller "screen door effect" første gang. Man merker at oppløsningen ikke er optimal, men det er ikke noe hinder for vanlig bruk og det er lett å "se forbi", nesten bokstavelig talt. Jeg har opplevd å prøve å sette fra meg et virkelig objekt på et bord som bare var virtuelt. Da føler man seg lur, men det er jo strengt tatt et godt tegn.

Hvordan Oculus Rift og PSVR er i forhold til hverandre vet jeg ikke.

Det finnes også andre småting som er kule å utforske; Google Maps i områder med god satelittdekning lar deg fly rundt og utforske, det er mye educational/edutainment-innhold som kan være verdt å sjekke ut hvis man er riktig type person til det, halvveis spill/simulatorer av typen Gun Club VR, H3VR hvis du liker tanken på å leke med ting som sier pang, mediespillere for 3D...*kremt*...innhold... og for den saks skyld også en ny måte å se 2D-film på (virtuell kino, anyone?)