View Single Post
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
101
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ja, sålenge du har resept er det uproblematisk. Hva har legen sagt om kjøring da?
Vis hele sitatet...
Takk Jeg tror han sa at det skulle gå fint å kjøre dagen etter, og gjerne ta en halv istedenfor hele. Men husker ikke helt faktisk. Må spørre neste gang jeg ser han.

Sitat av Lignumvitae Vis innlegg
Til ditt 3. hovedspørsmål: Jeg har hørt at å tygge trankapsel idet man blir stoppa, skal fungere. Om det gjelder de andre tingene som du nevner som skal hjelpe, vet jeg ikke noe om. Og kan heller ikke garantere noe for trankapsel. Men det har visstnok noe med fettet som legger seg som en hinne i hele munnhulen å gjøre. Høres jo på en måte logisk ut, men som sagt, dette er bare et tips jeg har hørt om. Er litt kjedelig å gamble på ulike tips, særlig i og med at de spriker litt; tenker på at tran(olje) kontra sitrus i munnhulen gir jo må en måte motsatte effekter.



Spør legen, er det beste rådet her. Legen vet best om halveringstida for deg.
Vis hele sitatet...

Hmm det med trankapsel høres jo logisk ut når du sier det slik. Men slik jeg har forstått det, så skal det være godt nok å bare pusse tennene nøye (da også tungen, og leppene), og eventuelt skylle munnen med hydrogenperoksid, siden dette skal rense munnen for det meste (blir ofte brukt hos tannlegen før undersøkelser).

Jepp, må spørre legen neste gang jeg ser han
Sist endret av Anderssonfugl93; 26. mars 2024 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.